Min 30L Dennerlekub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    Min 30L Dennerlekub

    Nu har jag beställt en 30 liters Dennerlekub från Tyskland, planen är att ha Crystal Red och Crystal Black räkor i S/S+ klassning i den. Vet inte riktigt vad jag ska ha för bakgrund osv ännu, om jag ska köra med den svarta folien som följer med eller någon BTN Slimline. Filtret blir i alla fall Dennerles hörnfilter och deras belysning också.

    Bottensubstratet blir nog troligen Ebi Gold Shrimp Soil sen ska jag ha mini landskapssten i och någon liten red moor rot tror jag. De har bestämt mig hittills.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Bilder, bilder, bilder:P...
    Skojar bara, hoppas att du blir lika nöjd med kuben som jag är med mina.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #3
      Oki, du ska få bilder

      Kommentar

      • lillfrasse
        • February 2002
        • 2228

        #4
        Heja krappar. Skall bli trevligt att följa.
        Simma lungt..
        Lillfrasse..

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Snart hela Nanoligan samlad...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • fremar
            • August 2003
            • 1287

            #6
            Det lutar nog mot att det blir Slimline Vit Kalkstenbakgrunden, borde fungera med den här som jag bara hittade hos PWSS. http://www.pwss.se/product.php?produ...at=1256&page=1

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Det gör det säkert, den ändrar färg efter ett tag i vattnet och algerna börjat fästa sig i den och det blir riktigt bra.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • fremar
                • August 2003
                • 1287

                #8
                Jo det var de jag tänkte att den inte ska vara vit och för ljus så länge.

                Kommentar

                • lillfrasse
                  • February 2002
                  • 2228

                  #9
                  Den blir helt klart snyggare med lite alger och mös på. Försök hitta den i en butik i närheten då kan du välja bästa biten då de inte är exakt lika målade.
                  Simma lungt..
                  Lillfrasse..

                  Kommentar

                  • fremar
                    • August 2003
                    • 1287

                    #10
                    Mina tre Platy får nog gå och köra in karet tror jag. Har ni några bra tips på växter osv? Nåt högt som kan dölja filtret vill jag ha i alla fall, sen vet jag inte vad som funkar med crystal räkor? Kan man köra PMDD då?

                    Kommentar

                    • fremar
                      • August 2003
                      • 1287

                      #11
                      Ursprungligen postat av lillfrasse
                      Den blir helt klart snyggare med lite alger och mös på. Försök hitta den i en butik i närheten då kan du välja bästa biten då de inte är exakt lika målade.
                      Tänkte se om jag kan kika in på akvariebutiken 50 meter från jobbet imorgon, fast den inte har öppet då egentligen. Men det brukar gå bra att kika in ändå om han är där Men nu ska jag ta och sova, skulle ju lägga mig i tid i dag hade jag tänkte för att jag var sååååååå trött hela dagen på jobbet idag. Så gick det med de, beställde Dennerlekub och sten från Tyskland istället hehe, bättre de än att sova i tid.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #12
                        Nope, ingen PMDD då räkorna riskerar att dö. Jag skulle fundera på lite snygga rötter och ha mossa på dessa, det funkar bra i ett sådant kar.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • fremar
                          • August 2003
                          • 1287

                          #13
                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Nope, ingen PMDD då räkorna riskerar att dö. Jag skulle fundera på lite snygga rötter och ha mossa på dessa, det funkar bra i ett sådant kar.
                          Jo jag hade ju tänkt mig någon red moor som får sträcka sig uppåt, bara jag hittar någon som jag tycker är snygg. Finns ju inget sånt i butikerna här, finns bara mangrove typ.

                          Kommentar

                          • lillfrasse
                            • February 2002
                            • 2228

                            #14
                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Nope, ingen PMDD då räkorna riskerar att dö. Jag skulle fundera på lite snygga rötter och ha mossa på dessa, det funkar bra i ett sådant kar.
                            Vallen växer som skamm i soilen som skulle vara så närings fattig. Iofs har jag börjat mata lite hårdare men satan vad det växer co2 gör väll sitt till också kan jag tro.
                            Simma lungt..
                            Lillfrasse..

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              #15
                              Det är ju lite tråkigt, och sådana kan vara svåra att beställa via affären med, risken finns att de bara får köpa minst en låda...men håll ögonen öppna så hittar du säkert snart.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...