Min 30L Dennerlekub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Jag tror inte det ska vara några problem för om jag inte minns fel har pumpen gått ett tag i ditt gamla kar? Och du har haft inkörsfiskar i kuben någon vecka samt att det tar några dagar ytterligare innan du får hem räkorna.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      Ursprungligen postat av fremar
      Jag drog ju igång filtret i mitt andra kar redan 10:e och sen 12:e fyllde jag kuben och flyttade filtret dit. Då var det ju redan alldeles brunt av grums från andra karet. Sen flyttade ju första fisken i den 12:e redan å så körde jag i easystart då också å på lördag kramade jag ur lite från ytterfiltret när jag ändå hade upp det.
      Hade ju nitrit igår enligt jbl testet, som låg i färgskalan mellan 0,2-0,4mg/l.

      Så skickar han på måndag har den varit igång i 2 veckor när jag får dem ca och kan jag få han att vänta till 31:a så blir det tre veckor.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Om jag läste annonsen rätt så var det inte bråttom, så betalar du nu så kan han skicka dem lite senare.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av fremar
          När vågar jag tidigast släppa i CR räkor? Såg att den ena som säljer på redbee skulle lägga ner sin odling och sålde ut dem 20% billigare nu. Lockade ju lite med att kunna få tag i dem till lägre pris, men de är ju rätt onödigt om de tvärdör sen då.
          Jag kunde inte låta bli, så jag beställde 5 st S och 5 st SS av de han kallar "Tomataka Ueno Bloodline" och de kommer med posten i början på veckan!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • lillfrasse
            • February 2002
            • 2228

            Ursprungligen postat av ansjo
            Jag kunde inte låta bli, så jag beställde 5 st S och 5 st SS av de han kallar "Tomataka Ueno Bloodline" och de kommer med posten i början på veckan!
            Och här har du en som beställde 10 s och 10 ss
            Simma lungt..
            Lillfrasse..

            Kommentar

            • fremar
              • August 2003
              • 1287

              Ursprungligen postat av ansjo
              Jag kunde inte låta bli, så jag beställde 5 st S och 5 st SS av de han kallar "Tomataka Ueno Bloodline" och de kommer med posten i början på veckan!
              Hehe jag kommer nog inte heller kunna låta bli men det blir vanliga CR S för mig då. Borde gå bra, verkar som att det börjat växa alger också. Bakgrunden har börjat bli grön och frontglaset också såg jag. Tror att jag tar 10 st till att börja med bara röda. Så kanske jag köper svarta senare.

              Kommentar

              • lillfrasse
                • February 2002
                • 2228

                Ursprungligen postat av lillfrasse
                Och här har du en som beställde 10 s och 10 ss
                Och nu har han pausat försäljningen av ueno räkorna.
                Simma lungt..
                Lillfrasse..

                Kommentar

                • fremar
                  • August 2003
                  • 1287

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Jepp. Men bli inte färvånad när du får Weeping moss, de är odlade över vatten och behöver lite tid att ställa om sig och sätta fart.
                  Fick min weeping moss idag, den såg inte så mycket ut för världen. Har ju ingen rot att binda den till ännu, men jag har en tom sån bambupinne med fiskelina så den kan jag ju sätta mossan på tills jag fått roten tänkte jag.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ursprungligen postat av fremar
                    Fick min weeping moss idag, den såg inte så mycket ut för världen. Har ju ingen rot att binda den till ännu, men jag har en tom sån bambupinne med fiskelina så den kan jag ju sätta mossan på tills jag fått roten tänkte jag.
                    Samma här, den jag fick såg ut som kattskit, men har nu tagit sig och börjat visa lite gröna skott.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • fremar
                      • August 2003
                      • 1287

                      Oki, beställde 10 st CR S av han iaf.

                      Kommentar

                      • fremar
                        • August 2003
                        • 1287

                        Kollade nitriten nu och den låg på 0.05mg/l bara så vattenbytet igår och en dos easystart verkar ha hjälpt.

                        Kommentar

                        • fremar
                          • August 2003
                          • 1287

                          Några såna här stenar i en hög kanske skulle funka? http://sg.kicks-ass.org/Akvarium/IMG_2681.JPG

                          Kommentar

                          • fremar
                            • August 2003
                            • 1287

                            Så här såg de olika mossorna ut:
                            Fissidens Fontanus
                            Peacock moss
                            Weeping moss

                            Kommentar

                            • fremar
                              • August 2003
                              • 1287

                              Hittade en red moor rot som jag tror blir perfekt i kuben. Fick köpt den från eremitkräft terrariet på DM. Annars hade de inga med bra mängd små rötter som denna roten hade. Storleken var bra med tror jag, får väl koka den lite extra bara?

                              Kommentar

                              • fremar
                                • August 2003
                                • 1287

                                Här är en bild på roten framför kuben så ser man storleken på ett ungefär. Får kapa av nån bit på den, sen är det två sågade ytor på baksidan av den, men de tänkte jag sätta så de blir bakåt mot vallisnerian.
                                As a leading dynamic DNS provider, Dyn eliminates the headache and human error associated with tracking ever-changing IP addresses and purchasing pricey static IPs.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...