200 liters räkakvarium med co2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Jaha, tänkte nästan att de är förlorade...fan, de är ju så förbenat snygga jaja, kan jag få vallesneria att växa som inte går nåt annat kar så borde dessa väl funka med..
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Jag kör med co2, PMDD och bra med ljus i den burken, men som jag skrev innan så funkar de i mina Dennerlekuber med...och där kan man inte skryta över en massa ljus eller gödning.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av gullefjun
        Mina är inga höjdare dom heller Hur får Anders sina så fina

        //Inger
        Det är antingen varbergsvattnet eller co2 som gör det..
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Getingen
          • August 2010
          • 325

          Moving waves kör pinnifidan utan co2 och vet inte om det är utan gödning också men hans är fina. Vet inte vad som är trixet.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Det kan ha varit så att mina inte klarade resan att de hade blivit lite för kalla eller nåt, vem vet.. men men det är bara att köpa läget finns värre saker som skulle kunnat gå fel.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Så här är det många gånger, en del växter funkar kanon hos någon medans den inte funkar alls hos h*ns granne trots att man har lika setups.
              Så vad man ska skylle på vete tusan, men det är sådana "risker" man får ta för att testa något nytt...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo
                Så här är det många gånger, en del växter funkar kanon hos någon medans den inte funkar alls hos h*ns granne trots att man har lika setups.
                Så vad man ska skylle på vete tusan, men det är sådana "risker" man får ta för att testa något nytt...
                Precis, man får testa sig fram så är det bara går det så går det
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Moving Waves
                  • August 2010
                  • 1403

                  Ja de funkar fint i mitt kar med torvbotten som har halvdassiga förutsättningar i övrigt. Hade även i asienkaret där de växte fint ett tag men sedan smälte när jag ändrade lite i gödningen. Så de är kinkiga och när de väl börjat smälta verkar det inte finnas någon återvändo, som med cryptos.
                  - - -
                  540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Nja, Cryptocoryne är bara att låta vara så kommer de igen med än större ork, däremot tror jag det är mer kört om Hygrophilan börjar gå ner sig...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Anders, hur många timmar har du belysningen på i karet med CO2?

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Hmm, jag tror det ligger runt 9 timmar.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Moving Waves
                          • August 2010
                          • 1403

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Nja, Cryptocoryne är bara att låta vara så kommer de igen med än större ork, däremot tror jag det är mer kört om Hygrophilan börjar gå ner sig...
                          Jo det var precis så jag menade, att cryptos kommer igen, skrev lite otydligt ser jag.
                          - - -
                          540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Lite nytt till karet, det anländer 70 st Sundadanio axelrodi "green" som jag beställde förra veckan och som Pia är så vänlig att hon hämtar upp. De kommer i morgon kväll, och jag kör till Borås med både kamera och plånbok för ett litet besök på fredag.

                            Jag planterade även de nya växterna häromdagen, men jag är inte alls nöjd med layouten i karet längre, och det får nog bli en riktig make-over i karet efter jag kommer hem från Thailand i vinter...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Lite nytt till karet, det anländer 70 st Sundadanio axelrodi "green" som jag beställde förra veckan och som Pia är så vänlig att hon hämtar upp. De kommer i morgon kväll, och jag kör till Borås med både kamera och plånbok för ett litet besök på fredag.
                              Skall bli trevligt att träffas igen på en fika
                              Senast redigerad av PiaJo; 19 October 2011, 18:41.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Jepp!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...