200 liters räkakvarium med co2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Aha - en panoramabild med nya kameran, va?
    Tack som bara den för växterna jag fick idag - de kommer att bli grymma i nya växtkaret!
    Sedan säger jag inget om att ditt kar är vrålfint - säger inte ett ord om det...
    Faktiskt inte, det råkade bara bli så när bilderna kom bredvid varann här i tråden...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Hugaligen va snyggt - ser ut som ett vinnarkar från någon tävling. Vill också ha dom växterna

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • tommy_g
        • February 2010
        • 473

        Riktigt fint!

        Kommentar

        • Getingen
          • August 2010
          • 325

          Riktigt snyggt och väldigt annorlunda. Jag tänker på en svensk skog när jag ser det. Pinnifidan ser ut som barrträd. Riktigt härlig botten också.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Tack för de värmande orden!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Så börjar det närma sig fiskisläpp i det här karet, vi får se vad som går att finna i Tyskland...har ett par favoriter, nu ska man bara hitta dem med!

              Det var en Crypto som kom upp i framkanten på karet, den är nu ca 20 cm hög och ska bort ASAP! Men rötterna från den gör att man får huvudvärk...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                vilka är favoriterna? om man får fråga
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Fråga får du gärna men det kommer inget svar...ännu. Får hålla på karamellerna så spänningen stiger.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Fråga får du gärna men det kommer inget svar...ännu. Får hålla på karamellerna så spänningen stiger.
                    ok, får ge mig till tåls Förr eller senare får vi väl veta...
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Så börjar det närma sig fiskisläpp i det här karet, vi får se vad som går att finna i Tyskland...har ett par favoriter, nu ska man bara hitta dem med!

                      Det var en Crypto som kom upp i framkanten på karet, den är nu ca 20 cm hög och ska bort ASAP! Men rötterna från den gör att man får huvudvärk...
                      Är det samma crypto som du skickat till mig - jag tänker närmast på huvudvärken.

                      Man planerar alltså som du har gjort med det här karet? Sen väntar man länge länge på, att det blir så här frodigt och snyggt - innan fiskarna äntligen släpps i. Vilket tålamod du har Anders.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av gullefjun
                        Vilket tålamod du har Anders.

                        //Inger
                        Tålamod, det är bara förnamnet, jag hade inte haft det tålamodet
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          ok, får ge mig till tåls Förr eller senare får vi väl veta...
                          Du lär vara en av de första som får veta det..

                          Ursprungligen postat av gullefjun
                          Är det samma crypto som du skickat till mig - jag tänker närmast på huvudvärken.

                          Man planerar alltså som du har gjort med det här karet? Sen väntar man länge länge på, att det blir så här frodigt och snyggt - innan fiskarna äntligen släpps i. Vilket tålamod du har Anders.
                          //Inger
                          Nja, jag har haft räkor i ett par omgångar i detta karet, och nu går där Neongula körsbär plus en massa Posthornssnäckor, och dessa kommer att få lite sällskap.
                          Crypton är densamma som du nu har, och du har fått båda sorterna som kallas Cryptocoryne var.balansae men det är tyvärr ingen som kunnat avgöra vilken av dessa som är den "riktiga". En är smalbladig och en är bredbladig, och den bredbladiga får även längre blad...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            jag ser skälet till att man har lokal.. utrymme till allt man skulle vilja testa.. well, det ser riktigt bra ut!
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                              jag ser skälet till att man har lokal.. utrymme till allt man skulle vilja testa.. well, det ser riktigt bra ut!
                              Tack, trots att ingen av invånarna är över 3 cm?
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • VisualDarkness
                                • February 2010
                                • 7417

                                Ansjo, det är elakt att göra en person nyfiken.
                                Och angående cryptos så tycker jag att du ska vara glad att de ens ökar i storlek för dig, mina står still i all evighet.
                                180l Sällskap:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                                60l Asien:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                                Kommentar

                                Arbetssätt...