Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Akvarier hos Bryzell

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Nando
    svarade
    Vad vackra de är!

Kommentera:

• Munin
    svarade
    Väldigt häftiga fiskar i en härlig miljö, hur ser man enklast skillnad på könen?

Kommentera:

• Mats Bryzell
    svarade
    Efter att ha käkat nyfångat levandefoder en tid har de små ungdjuren av Moenkhausia pittieri börjat stödda på sig fint. Nu kan man skönja könen också.
    Jag vill be om ursäkt för reflektioner och redigt skitig glasruta - men, ändå...

Kommentera:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Christer5 Visa inlägg
    Akvariestugan ser ut att vara väl värt ett ett besök och deras filmer från affären är trevliga.
    Ja, verkligen!

Kommentera:

• Christer5
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inlägg
    Jag har ändrat namn på min tråd (förr: Akvariestugan).
    Detta på grund av att det finns en användare på forumet med detta namn, och som jag tror är den som har den eminenta zooaffären Akvaristugan.
    Det vore kanske bra att undvika eventuella sammanblandningar.
    Z-shopen Akvaristugan har jag inte besökt ännu men jag hoppas att snart kunna göra det. Jag brukar titta på deras filmer från affären på YT och det verkar vara en riktigt fin och bra zooaffär!
    Akvariestugan ser ut att vara väl värt ett ett besök och deras filmer från affären är trevliga.

Kommentera:

• Mats Bryzell
    svarade
    Jag har ändrat namn på min tråd (förr: Akvariestugan).
    Detta på grund av att det finns en användare på forumet med detta namn, och som jag tror är den som har den eminenta zooaffären Akvaristugan.
    Det vore kanske bra att undvika eventuella sammanblandningar.
    Z-shopen Akvaristugan har jag inte besökt ännu men jag hoppas att snart kunna göra det. Jag brukar titta på deras filmer från affären på YT och det verkar vara en riktigt fin och bra zooaffär!

Kommentera:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Fiskburken Visa inlägg
    Riktigt trevlig färgkombo på den fiskbesättningen (och matchning mot bakgrunden)! Kul att se dem tampas med den stora mängden larver också.
    Platysarna som jag startade upp karet med skall rensas ur och ges bort, dom har liksom gjort sin grej i karet nu.
    Det kommer alltså att bli mindre "färg" i baljan när platysarna är borta men det kompenseras av en mer sammanställd färgskala bestående av Moenkhausia pittieri och Hyphessobrycon amandae som skall ökas på rejält.
    Bakglaset med den svarta bakgrunden syns ganska väl just nu då jag rensat en hel del grenverk längs med hela längden just där. Här blir det nya pinnar bundna med olika Anubias - en långsam process, men jag gillar att se karet växa fram på (i stort sett) egen hand.

Kommentera:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin Visa inlägg
    Coolt, blir inte även sniglarna lite väl glada dock? haha
    Jo, det finns mycket snäckor i karet (väldigt fina städare) men dom hinner aldrig ta levande foder, däremot samlas de i mängder och käkar upp resterna efter den Squash/Zucchini som jag ger malarna.

Kommentera:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Japps, det blev ju jättebra!

Kommentera:

• Fiskburken
    svarade
    Riktigt trevlig färgkombo på den fiskbesättningen (och matchning mot bakgrunden)! Kul att se dem tampas med den stora mängden larver också.

Kommentera:

• Munin
    svarade
    Coolt, blir inte även sniglarna lite väl glada dock? haha

Kommentera:

• admin
    svarade
    Artikeln blev mycket bättre Mats Bryzell

https://www.zoopet.com/akvarieguide/artikel.php?NR=180

Kommentera:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando Visa inlägg
    Vilken fest! Man förstår att vattenlabradorerna (dvs. platysarna) stortrivs . De nya tetrorna ser verkligen fina ut också!
    Ja, så jädra enkelt är det. Glada, friska fiskar som trivs i en god miljö.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Vilken fest! Man förstår att vattenlabradorerna (dvs. platysarna) stortrivs . De nya tetrorna ser verkligen fina ut också!

Kommentera:

• Mats Bryzell
    svarade
    Efter en fem-sex håvdragningar med mat tänkte jag att; det här skulle man kanske filma..?
    Sagt och gjort, här är en liten snutt på "vitamygghåvdragarmat".

Kommentera:

Sparar...
X