Det som ska bli 100 l asien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oscar Martinsson
    • June 2010
    • 121

    Nice bakgrund!
    // Oscar
    Ett 100L, ett 20L, ett 6-kantigt 18L och 10L Nano
    Bilder på karen kan ses på min hemsida: http://martinsso.n.nu under fliken "Mina akvarium"

    Kommentar

    • Miliimli
      • March 2010
      • 2457

      Tackar Bakgrunden är ju bara en gammal planch som lossnat i alla kanter och jag inte kommit mig för att sätta fast igen ^^ Ska nog bytas mot svart solfilm så småningom

      Idag höll jag nästan på att ramla av stolen! Jag såg en av de nya röda kuhliiålarna, men den var inte röd längre! Nu såg den helt vanlig brun ut... och jag vet att de var en av de nya, för de har ett helt annat mönster än de gamla.

      Vad kan få dem att byta färg?
      Jag menar, jag köpte ju dem för ja... många månader sedan, och de har varit lika röda ända från att jag köpte dem tills nu...

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        Vilken kuhlii-dag!

        Först den röda som plötsligt inte är röd längre, och så har de varit mycket aktivare än vanligt idag också. Tre stycken av dem har tillbringat halva kvällen med att simma runt i karet längs med rutorna för att sedan ligga och slingra i någon växt en stund. För ett tag sen anslöt sig en fjärde också till högen. Ser ganska mysigt ut när de ligger i en enda höd sådär

        Har tydligen också en kuhliihona med rom också, hon är alldeles grön om magen!

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          vart är gilla knappen?
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Va fasen, bestäm dig om de är röda eller gröna!
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • Pink_Tess
              • September 2010
              • 311

              Röda med grön rom såklart lite gult på det så blir det rena stoppljusen i karet :P
              // PinkTess
              AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
              Mitt 300L Central Amerika Projekt

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                Ursprungligen postat av Pink_Tess
                Röda med grön rom såklart lite gult på det så blir det rena stoppljusen i karet :P
                Haha sant! Det är ju faktiskt stoppljus.
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • Miliimli
                  • March 2010
                  • 2457

                  Ursprungligen postat av VisualDarkness
                  Va fasen, bestäm dig om de är röda eller gröna!
                  Det är inte jag som inte kan bestämma mig, det är ju ålarna!

                  Kommentar

                  • Miliimli
                    • March 2010
                    • 2457

                    Börjar bli riktigt lummigt nu i karet, hjälp vilka rötter vattenormbunkarna fått! :O

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0123.jpg
Visningar: 1
Storlek: 158,3 KB
ID: 2132087 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0122.jpg
Visningar: 1
Storlek: 120,4 KB
ID: 2132088

                    Spikbladen verkar dock inte trivas lika bra, de åker högst antagligen ut vid nästa vb. Andmaten däremot gillar läget efter att strömmen i karet minskade, så den får jag rensa hinkvis av varje veckan. Nästan i alla fall

                    Tyvärr kan man inte säga samma sak om hygrophilan... den växte så mycket i början, men nu börjar den se väldigt ledsen ut... Någon som har några ideér hur jag ska rädda den? Jag vet att mitt ljus är kasst, men kommer antagligen hämta ut ett nytt lysrör i veckan...

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0121.jpg
Visningar: 1
Storlek: 112,9 KB
ID: 2132089

                    Här är en bild på en av de krassliga zebrorna också. Som ni ser fastnar de på bild numera, så det är ju inte ett så bra tecken. Har stor lust att fånga upp de 4 kvarvarande och de dem en enkel biljett till evigheten... Vad de än lider av verkar de inte drabba mosaikerna eller ålarna...

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0126.jpg
Visningar: 1
Storlek: 78,6 KB
ID: 2132086

                    Kommentar

                    • Pixter
                      • July 2010
                      • 52

                      Väldigt fint! Vattenormbunke alltså... sån där får jag nog skaffa jag med

                      Tråkigt med zebrorna.

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        har lite samma problem ja med mina växter. mina musselblommor vill verkligen inte funka, bladen blir bruna å fula direkt, väldigt tråkigt.
                        funderar på att ta bort dom å köra vattenormbunke istället.

                        ditt kar ser väldigt lummigt å trevligt ut, ja hoppas mitt blir sådär snart då ja precis kört igång med pmdd. använder du nån gödning av nå slag?
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • Miliimli
                          • March 2010
                          • 2457

                          Ursprungligen postat av Pixter
                          Väldigt fint! Vattenormbunke alltså... sån där får jag nog skaffa jag med

                          Tråkigt med zebrorna.
                          Ursprungligen postat av MrH
                          har lite samma problem ja med mina växter. mina musselblommor vill verkligen inte funka, bladen blir bruna å fula direkt, väldigt tråkigt.
                          funderar på att ta bort dom å köra vattenormbunke istället.

                          ditt kar ser väldigt lummigt å trevligt ut, ja hoppas mitt blir sådär snart då ja precis kört igång med pmdd. använder du nån gödning av nå slag?
                          Tack! Nej, kör inte med någon näring för tillfället men funderat på att börja då en del växter ledsnat på sistone. Fast det kan ju också bero på det taskiga ljuset

                          Kommentar

                          • Miliimli
                            • March 2010
                            • 2457

                            Idag ska jag till gubben och hämta ett nytt lysrör.
                            Det gamla har jag vet inte hur många år på nacken, jag har använt det nu i snart 2 år, innan det låg det en 5-7 år i ett av uthusen, innan det användes det sisådär en 5 år av mina föräldrar, innan det var det pappas någon bekant som hade akvariet så jag har faktist ingen aning om hur gammalt det är

                            Med alla flytväxter nu börjar det bli så dunkelt i karet att man knappt ser fiskarna Kanske inte riktigt, men mörkt är det! Mosaikernas prickar lyser dock hur vackert som hest i det här dunklet och likaså den enda zebra som verkar må bra ser riktigt fin ut

                            Kommentar

                            • Miliimli
                              • March 2010
                              • 2457

                              Nytt lysrör -check!

                              Kommentar

                              • VisualDarkness
                                • February 2010
                                • 7417

                                Vad blev det?
                                180l Sällskap:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                                60l Asien:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                                Kommentar

                                Arbetssätt...