Det som ska bli 100 l asien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    Taskiga och taskiga kan jag inte hålla med om! BILD som BILD!
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Miliimli
      • March 2010
      • 2457

      (Ni kan ju försöka blunda för att planchens lossnat där i kanten... Det blir väl nog att byta till solfilm så småningom bara jag får tummen ur )

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Ursprungligen postat av Miliimli
        (Ni kan ju försöka blunda för att planchens lossnat där i kanten... Det blir väl nog att byta till solfilm så småningom bara jag får tummen ur )
        Hojta till så skickar jag Solfilm
        Uppdaterat mina trådar Have fun *asg*
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Miliimli
          • March 2010
          • 2457

          Tror nog jag hittar här, kan bli lite dyrt med frakten kanske? Men tack för erbjudandet

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Vad kul!
            Själv fick jag aldrig se det med mina guramis.
            Ursprungligen postat av Miliimli
            Tror nog jag hittar här, kan bli lite dyrt med frakten kanske? Men tack för erbjudandet
            Biltema finns ju i Finland.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • Miliimli
              • March 2010
              • 2457

              Jodå, men biltema ligger ett par timmar bort Annars finns bl.a. motonet och liknande där man också kan hitta bra saker

              Kommentar

              • Pink_Tess
                • September 2010
                • 311

                Hahah vilket roligt lekbeteende man kan följa här i din tråd... hoppas på att få samma underhållning i hemmet när jag skaffar dvärgguramis.

                Solfilm låter som en strålande idé! Go miliimli go go go!
                // PinkTess
                AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
                Mitt 300L Central Amerika Projekt

                Kommentar

                • Miliimli
                  • March 2010
                  • 2457

                  Ja, att få se dem leka var helt fantastiskt! Hoppas verkligen du får se det med dina med!

                  Tyvärr blev det nog inget av leken, skumboet är borta idag. Honan fick lite fransig bukfena, men inget allvarligt. Hanen verkar ha klarat det hela utan skador, förutom en av hans taggar som ser lite böjd ut.

                  Såg annars gubben i akvarieaffären fått in ett gäng garra rufa nu! Inte utan att man blir sugen! (tror han börjat ta in lite mer asiatisk med tanke på mig, innan jag startade mitt kar hade han inget asiatiskt utöver det vanlig, kampfisk, barber, guramis och liknande, men nu har man börjat hitt a en hel massa roligt där ) Meen, 17,50 € /st och ett kar som jag inte vet varför fiskar dör i.. ingen bra kombo..

                  Kommentar

                  • Pink_Tess
                    • September 2010
                    • 311

                    Förstår att du blir sugen! Helt kär i mina Garras... men det var en del pengar... hade nog tur då jag inte betalade många kronor för mina godingar.

                    Men vad bra med mer asiatisk fisk i butiken! Det gillar vi skarpt!
                    // PinkTess
                    AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
                    Mitt 300L Central Amerika Projekt

                    Kommentar

                    • Miliimli
                      • March 2010
                      • 2457

                      Ursprungligen postat av Pink_Tess
                      Förstår att du blir sugen! Helt kär i mina Garras... men det var en del pengar... hade nog tur då jag inte betalade många kronor för mina godingar.

                      Men vad bra med mer asiatisk fisk i butiken! Det gillar vi skarpt!
                      Det gillar vi verkligen! Har flera gånger tittat på en jättevacker kamphona där också, bara hon gör ju så att man blir sugen på att starta en betta tank Ganska mörk kropp med två vita ränder längs med sidorna, och så djupt djupt blålila fenor Men skulle jag starta ett betta kar skulle jag hellre ha någon annan betta än den vanliga kampfisken.. betta imbellis hade t.ex inte varit helt fel

                      Kommentar

                      • Pink_Tess
                        • September 2010
                        • 311

                        Jo de är vackra.. men tappade suget för kampar då alla mina mötte en mystisk död. Men visst är jag lite sugen på betta channoides... usch vad mycket det finns som man vill ha.
                        // PinkTess
                        AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
                        Mitt 300L Central Amerika Projekt

                        Kommentar

                        • Miliimli
                          • March 2010
                          • 2457

                          ja de vill jag egentligen ha helst, men de verkar inte finns så ofta och priset vill man inte ens tänka på

                          Kommentar

                          • Miliimli
                            • March 2010
                            • 2457

                            Hmm nu blir jag ju osäker! Hanen har uppehållit sig i "sitt" hörn hela dagen, och nu när jag kikar ser jag nog ett skumbo, men inte riktigt där jag trodde det var igår.. Är det ett nytt eller är det det gamla?

                            Ser inte om det är något i det, dels så vet jag ju inte ens HUR det ska se ut, och dels är det j*vligt svårt att se något där in i knuten...

                            Om det är det gamla, och det inte skulle finnas några yngel i det, hur länge tänker hanen vakta det i såfall?

                            Just nu jagas honan ganska rejält om han råkar få syn på henne i karet..
                            Likaså zebrorna får se till att hålla sig undan.

                            Om det är ett nytt... kommer han bara fortsätta bygga nya vart efter då eller? Hur länge kommer han att vara så här aggressiv i så fall??

                            Kommentar

                            • Miliimli
                              • March 2010
                              • 2457

                              Okej, idag är det nya (gamla) boet också borta. Och hanen trycker inte i sitt hörn längre, utan verkar ha blivit sams med både fru och grannar (zebrorna). Intressant beteende i alla fall, som jag hoppas få se igen någon gång!

                              Skulle ju slänga upp några bilder också, men det funkade inte igår så ni får dem idag i stället.

                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0152.jpg
Visningar: 3
Storlek: 145,8 KB
ID: 2131798

                              Jämför den här bilden med de nedanför och se hur mycket hygrpohilan växt på bara någon vecka!

                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0091.jpg
Visningar: 2
Storlek: 167,2 KB
ID: 2131799

                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0056.jpg
Visningar: 1
Storlek: 205,0 KB
ID: 2131796

                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0059.jpg
Visningar: 1
Storlek: 87,6 KB
ID: 2131797

                              Grävling

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Vackert och mysigt!!!!
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...