Ett litet projekt:)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lineli
    • February 2010
    • 565

    #61
    Jag tror inte det blir några yngel, verkar inte ha någon tur med det. I mitt 112l har jagbara ungfödare men ingen har ynglat, jo ett yngel på två månader, fast det var borta efter ett par dgr.

    Kommentar

    • Lineli
      • February 2010
      • 565

      #62
      Tyvärr har den ena Black Molly honan dött idag.
      Efter behandling med Hexa Ex fick hon svamp på huvudet och dog idag under dagen innan jag hann göra något mer. Hon har varit hängig rätt länge nu så det var inte helt oväntat även om jag nog först blev förvånad av att hon fått svamp men efter att ha läst på lite mer i ämnet var det nog inte så konstigt.
      Nu är det bara att hoppas på att ingen mer blir sjuk.

      Kommentar

      • Lineli
        • February 2010
        • 565

        #63
        Nu har det blivit yngel!
        Hittade ett svart litet yngel i karet imorse som nu simmar omkring i en liten "Yngelkasse" av plast i karet

        Kommentar

        • Lineli
          • February 2010
          • 565

          #64
          43l akvariet börjar bli för trångt! Nu har jag fångat upp sex st yngel två svarta, en gråsvart, två grå och en genomskinlig Grabben är helnöjd!

          Ynglen kommer så småningom få flytta till ett 19l yngelkar där de får växa till sig innan de får flytta. Det lilla karet är just hemkommet och inte installerat ännu så om några dagar får de flytta in i sin nya bostad som för övrigt kommer vara placerad i min lilla flickas rum Hon vill ju också ha ett akvarium
          Jag undrar hur ofta man måste byta vatten i ett sådant litet kar och hur mycket växter som går åt, det lär nog bli lite pyssel..

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #65
            desto mindra akvarium dersto mer pyssel o donande.

            Kommentar

            • Lineli
              • February 2010
              • 565

              #66
              Tänkte kolla vad vit och rosa sand kostar
              Det ska bli ett riktigt prinsessakvarie som passar en treåring som älskar rosa och prinsessor Kanskr inte min smak direkt men det ska ju vara hennes kar

              Kommentar

              • danne0301
                • July 2009
                • 1128

                #67
                Har nog missat, vad är det för storlek på hennes?
                Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                2 gånger 54L odlingsprojekt
                540L Ormhuvudfisk som blev CA

                Kommentar

                Arbetssätt...