Akvarie rum 310l + 375l ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yoink
    • September 2009
    • 234

    När mina föräldrar byggde om i hallen så använde dom betsad panel, och för att den skulle gå att torka av så lackade dom den med någon lack som inte syns men som ändå skyddar. Kommer inte ihåg vad den hette men det vet säker bong

    Kommentar

    • Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

      Ölandssten och röd slimline vilken lyckad kombo!

      Kommentar

      • bong
        • November 2008
        • 1087

        Ursprungligen postat av Yoink
        När mina föräldrar byggde om i hallen så använde dom betsad panel, och för att den skulle gå att torka av så lackade dom den med någon lack som inte syns men som ändå skyddar. Kommer inte ihåg vad den hette men det vet säker bong
        Klarlack
        3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
        http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

        Kommentar

        • Strikah
          • November 2009
          • 158

          Idag hände det grejer. I 310:an flyttade 2 + 2 kakaduor och 30 st kardinal tetra in. 375:an fick tillökning i form av Jack Dempsey, mycke funderande fram och tillbaka var det men till slut hamnade valet på JD. Såg att på art beskrivningarna står det att JD ska ha 600liters men är det verkligen nödvändigt ? Guldsömar blir 5 cm större och på dom står det bara 375 liters. Mina JD är "små" nu så tar väll en himla tid innan dom blir uppåt 20 cm.

          Inga bilder just nu, vill inte stressa upp dom med blixten nu så här direkt samma dag dom kommit i.

          Sen vet jag inte vad det tog åt mina pansarmalar idag, för 2 par lekte hejvilt och satte ut rom lite varstans Vet inte vad det beror på, att massa fler fisk kom i eller att jag satte ner lite växter till som bara ska va där så länge innan dom går vidare till nästa projekt.

          För igår blev det ett akvarie till ett 180 liters som ska få ta över som guppy kar. Mitt 54 liters har många år på nacken nu och behöver siliconas om.
          45l Tomt - 54l JD uppväxt - 175l Guppy - 310l SA & 375l CA

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            ngn som drabbats av akvariesjuka hör ja
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Strikah
              • November 2009
              • 158

              Dags för en liten update här kanske

              310:an har fått en del växter till och dom andra växer på bra. Ena corydoras honan sprider ut rom för fullt men hanarna jagar bara efter henne istället för att befrukta rommen, fast det spelar ingen roll då all rommen blir uppäten direkt ändå :/ Får väll ta att flytta över honan och en av hanarna till ett annat kar där dom får va ifred och vattnet inte är så strömt.

              375:an har också fått en hel del mer växter eller kanske ska säga växt (vallisinera gigantea) och sumpväxten jag hade där i har åkt ur. JD:na är fortfarande lite skygga när man står och trycker framför rutan men annars är dom ute och simmar glatt.

              Ska ta mig i kragen och fota lite nån dag nu, men så länge kan ni kolla in en film snutt från ikväll.

              45l Tomt - 54l JD uppväxt - 175l Guppy - 310l SA & 375l CA

              Kommentar

              • Yoink
                • September 2009
                • 234

                Ursprungligen postat av bong
                Klarlack
                Nä det var inte det. Man ser inte att det är lackat över huvud taget, ser verken ut som matt eller blank klarlack.

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  Snygg filmsnutt!! Varför köpte du 2hanar och 2 honor av kakaduorna?? Fick du inte köpa 1 hane och 2 honor?
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • joelvuo
                    • September 2009
                    • 771

                    Fina akvarium och bilder

                    Kommentar

                    • danne0301
                      • July 2009
                      • 1128

                      Vilka härliga kakaduor
                      Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                      2 gånger 54L odlingsprojekt
                      540L Ormhuvudfisk som blev CA

                      Kommentar

                      • Strikah
                        • November 2009
                        • 158

                        Ursprungligen postat av Nubi
                        Snygg filmsnutt!! Varför köpte du 2hanar och 2 honor av kakaduorna?? Fick du inte köpa 1 hane och 2 honor?
                        Butiksägaren tjata på att dom absolut skulle va lika antal, trots mina invändningar om att kakaduor är "harem" bildande .. men hon gav sig inte.. så dum som jag var gav jag med mig till slut.. Men så pass grön som jag var på kakaduor trodde jag "tripple röd's" honor var mer lik hanarna .. men det har man ju lärt sig nu att dom inte är .. så nu sitter man här lurad på 4 hanar och måste göra mig av med minst 2 av dom och försöka få tag på bara honor. Vilket inte verkar va det lättaste då alla butiker häromkring som håller fisken bara säljer par vis .. egentligen skulle man gått tillbaka med dom till butiken men nu när man haft dom i en månad är det nog inte lätt.. En sak är ju säker iaf, köper inte fisk mer av dom ..
                        45l Tomt - 54l JD uppväxt - 175l Guppy - 310l SA & 375l CA

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Ursprungligen postat av Strikah
                          Butiksägaren tjata på att dom absolut skulle va lika antal, trots mina invändningar om att kakaduor är "harem" bildande .. men hon gav sig inte.. så dum som jag var gav jag med mig till slut.. Men så pass grön som jag var på kakaduor trodde jag "tripple röd's" honor var mer lik hanarna .. men det har man ju lärt sig nu att dom inte är .. så nu sitter man här lurad på 4 hanar och måste göra mig av med minst 2 av dom och försöka få tag på bara honor. Vilket inte verkar va det lättaste då alla butiker häromkring som håller fisken bara säljer par vis .. egentligen skulle man gått tillbaka med dom till butiken men nu när man haft dom i en månad är det nog inte lätt.. En sak är ju säker iaf, köper inte fisk mer av dom ..
                          Min andra fråga var, har du sett att det är hanar du har och inga honor

                          DU ska gå tillbaka och säga nu har de vuxit upp och jag köpte 2 honor och 2 hanar, fick 4 hanar. Sen köper du ALDRIG där igen om det inte är foder eller bra pris på teknikprylar

                          Släng ut de på annonssidan. Finns folk som vill ha kakaduor

                          Inte lätt att hitta bara honor att köpa. Hoppas du hittar ialf
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • Strikah
                            • November 2009
                            • 158

                            oj vad dålig jag varit på att uppdatera. får ta mig i kragen och lägga upp lite bilder snart.

                            Men i förgår hände nått oväntat, ett JD par la rom ! Tyvär så fick honan för sig att lägga dom på en putsad ölandssten istället för i gropen som hanen jobbat med i ett par dagar. Så dom ligger under ganska starkt ljus och en hel del rom har möglat.

                            Men en fråga till en total nybörjare på JD, när ska man flytta på yngeln ?

                            Honan vakta rom:en själv dom första 2 dygnen, men nu verkar hon låta hanen få va med på ett hörn också.


                            För övrigt så går det bra med mina fläckiga pansarmalar, har 20+ yngel på 1-2cm på uppväxt i en seperat tank nu
                            45l Tomt - 54l JD uppväxt - 175l Guppy - 310l SA & 375l CA

                            Kommentar

                            • Danne_85
                              • September 2009
                              • 667

                              snyggt funderar på att göra nåt liknande inte rum men hörn med akvarium här i vardagsrummet faktiskt riktigt snyggt....
                              Mvh: Danne

                              Foton:
                              http://www.blackroomphotos.com

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Stort stort grattis!
                                JD är duktiga på att försvara sina yngel. Det du kan göra nästa gång de leker är att flytta på äggen om du vill. Tror annars att de kan ta vara på sina ägg själva

                                bilder bilder bilder


                                Ursprungligen postat av Strikah
                                oj vad dålig jag varit på att uppdatera. får ta mig i kragen och lägga upp lite bilder snart.

                                Men i förgår hände nått oväntat, ett JD par la rom ! Tyvär så fick honan för sig att lägga dom på en putsad ölandssten istället för i gropen som hanen jobbat med i ett par dagar. Så dom ligger under ganska starkt ljus och en hel del rom har möglat.

                                Men en fråga till en total nybörjare på JD, när ska man flytta på yngeln ?

                                Honan vakta rom:en själv dom första 2 dygnen, men nu verkar hon låta hanen få va med på ett hörn också.


                                För övrigt så går det bra med mina fläckiga pansarmalar, har 20+ yngel på 1-2cm på uppväxt i en seperat tank nu
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...