70*70*70 Kub SA-Första Projekt! (med skada)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    En bild från idag

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Senast redigerad av hannesc; 24 February 2012, 16:07.

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      hmm. här kommer dom
      Bifogade filer

      Kommentar

      • malavi
        • December 2007
        • 396

        Riktigt snyggt
        Mvh Daniel

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          tack

          Kommentar

          • hult87
            • February 2010
            • 1287

            snyggt har vallisen svårt att ta sig efter renoveringen? för du hade väll en hel del i denna burken innan?

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Riktigt flådigt kar Hannes! Ingen kritik nu - men har du funderat på att sätta en mörk, kanske svart bakgrund på det här karet? Ljus, växter, fiskar - allt skulle "hoppa fram" mycket mer då...

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                Ursprungligen postat av hult87
                snyggt har vallisen svårt att ta sig efter renoveringen? för du hade väll en hel del i denna burken innan?
                jaa jag hade massa innan. o nästan alla dog undre renoveringen. sen köpte jag ju grenmalar o de käkar skotten o de nya bladen. så de har lite problem. men nu har jag ju börjat göda o co2 så de börjar komma mer o mer nu

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Riktigt flådigt kar Hannes! Ingen kritik nu - men har du funderat på att sätta en mörk, kanske svart bakgrund på det här karet? Ljus, växter, fiskar - allt skulle "hoppa fram" mycket mer då...
                tack. ne jag tar det inte som taskig kritik. du har en väldigt bra poäng. saken är ju den att det blir jäkla svårt att göra det. kommer inte in bakom karet för det står ju i ett hörn. annars hade solfilm varit ett bra alternativ. lätt att vara efterklok ju... :P o jag är inte sugen på att röjja ur kuben o starta på nytt tyvärr.. :/ men jag håller helt med dig. mörk bakgrund hade varit snyggast!

                Kommentar

                • hult87
                  • February 2010
                  • 1287

                  jaha vad tråkigt, men hoppas det smäller till så du har den där maffiga väggen med vallis igen

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av hannesc
                    tack. ne jag tar det inte som taskig kritik. du har en väldigt bra poäng. saken är ju den att det blir jäkla svårt att göra det. kommer inte in bakom karet för det står ju i ett hörn. annars hade solfilm varit ett bra alternativ. lätt att vara efterklok ju... :P o jag är inte sugen på att röjja ur kuben o starta på nytt tyvärr.. :/ men jag håller helt med dig. mörk bakgrund hade varit snyggast!
                    Bra! Nån solfilm behöver du inte! Du är ju en "Mr. Fix it Man"; Kanske har du redan en mörk T-skjorta på dig, eller så har du en gammal svart persedel i garderoben som du kan använda. Ett klädsamt tygstycke, en målad pappskiva - well, you name it, är det bara att slajda ner bakom kuben - och vips, så har du en alldeles formidabel bakgrund till kuben!
                    Nu vet jag att du inte har tittat på de otaliga bilder och filmer jag, med stor möda, lagt upp här på zoopet och på YT, som visar det eminenta akvariet med Kardinalräkorna som hoppar och skuttar glatt i ett alldeles förtjusande kar där det är en alldeles kolsvart bakgrund.
                    Vad är detta för en spännande och mindbogglande bakgrund mån tro? Jo, en alldeles gammal och otvättad T-skjorta av årgång 90-tal!
                    Se så enkelt det är ordnat! Du kan göra samma sak! Prova nu med att sätta en svart bakgrund bakom kuben - så skall jag låta dig vara ifred... ett tag till!

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      asså du är inte dum du mats! varför har inte jag tänkt på det tidigare?!

                      första jag gjorde nu när jag vakna vara att hänga en svart t-shirt bakom. blev rätt bra faktiskt. så jag kommer nog ordna till en kartongbit eller en tygbit att sätta dit! tack så himla mycket för tipset

                      ne jag har inte hunnit kolla igenom alöla dina trådar. har dock sett en hel del men inte allt. har nog missat det där räkkaret. länka gärna

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av hannesc
                        asså du är inte dum du mats! varför har inte jag tänkt på det tidigare?!

                        första jag gjorde nu när jag vakna vara att hänga en svart t-shirt bakom. blev rätt bra faktiskt. så jag kommer nog ordna till en kartongbit eller en tygbit att sätta dit! tack så himla mycket för tipset

                        ne jag har inte hunnit kolla igenom alöla dina trådar. har dock sett en hel del men inte allt. har nog missat det där räkkaret. länka gärna

                        Nej, vem fan orkar kolla på allt, i alla trådar - jag missar själv 99% av det som händer här på forumet - jag var lite ironisk där, i mitt inlägg - cool breeze, Hannes!
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          haha men du vet ju att JAG typ kollar allt här på zoopet :P så jag BORDE kanske sett det :P

                          jäääkligt snyggt kar där mats. som vanligt med dina kar. du är alltid en inspirationskälla.

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            Bild från innan ansning o vb idag..

                            Sent from my ST18i using Tapatalk
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • Moving Waves
                              • August 2010
                              • 1403

                              En reflektion hannes... Du som kör med mh och co2, borde du inte avyttra polysperman som raskt verkar ta över ditt kar och köra nån mer långsamväxande, krävande och vackrare växt? Tycker du eldar för kråkor lite bara..?
                              - - -
                              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                              Kommentar

                              • VisualDarkness
                                • February 2010
                                • 7417

                                Fast det höjer vattenkvaliteten med ansningen, man lyfter ju ut en hel del oönskat ur systemet. Riktigt fint som vanligt hannes!
                                180l Sällskap:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                                60l Asien:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                                Kommentar

                                Arbetssätt...