70*70*70 Kub SA-Första Projekt! (med skada)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    Du kanske har en poäng men jag gillar den o vill ha den i karet. Tycker den är fin o har inga problem med att ansa den. :-)

    Sent from my ST18i using Tapatalk

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      Ursprungligen postat av hannesc
      haha men du vet ju att JAG typ kollar allt här på zoopet :P så jag BORDE kanske sett det :P

      jäääkligt snyggt kar där mats. som vanligt med dina kar. du är alltid en inspirationskälla.
      MMM Håller med dej där Hannes om att Mats har definitivt ett öga för inredning, det gäller att försöka göra sej en bild på hur man vill had det innan man börjar, eller typ ha en utgångspungt typ stor sten, rot, växt, eller strukturen i bakgrunden. Det kan typ räcka med att flytta något i karet 5-10cm och det kan göra allt helt anorlunda djupmessigt lite överdrivet men jag tror du förstår vad jag menar...
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ja, inredning är ett synnerligen intressant ämne, och jag skrev ju ett ganska stabbigt inlägg, några sidor bakåt i stugtråden om detta...
        Skit samma!
        Ja vill bara säga att bilden på karet i inlägg 821, straxt ovanför här, är inrett helt i sten enbart med tanke på Kardinalräkorna - alltså inte med någon tanke på utseende. Sulawesi-kardinalerna vill ha massvis med struktur att klättra omkring på, och väldigt många mörka springor och prång, vilket bildas när man staplar sten på det där sättet.
        Det karet står nu i Varberg hemma hos Ansjo - med inredning, räkor och allt!

        Edit; Den lilla tuss med Erect Moss man ser på bilden gillar Elefantsnäckor att käka upp - kan vara ett litet kost-tips för dom som har sådana snäckor.
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 06 March 2012, 12:52.

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          ja det är mäkta intressant :P

          i kuben puttrar det på. vallisarna börja ta sig nu igen! vilket jag är glad för.

          scalarerna lägger ägg titt som tätt. men bli aldrig nått med dom. de överlever inte ens natten. finns inget par som är starkare än de andra så de kan inte hålla mot när det vankas rom-fest.

          menmen. det gör inget. bara kul att se de trivas :P

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Jag känner att jag tappat känslan för inreding i karen, min hjärna hänger inte med vardagen just nu. Bara jag får lite tid att pusta ut och njuta av karen igen så hoppas jag att jag kan öva upp mig mot er nivå.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              liten bild innan ansning!

              fan va det strulade igår då. glömde dra ut doppvärmaren. så den sprack. som tur var så har jag ett gäng nya doppvärmare hemma så jag satte i en nya 300W. fråga mig inte varför jag har massa oanvända doppvärmae hemma . haha!

              sen gick inte filtret igång. ett jäävla krabbande med det. men tillslut så!
              Bifogade filer

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                haha omg. en aning igenvuxet haha. fast på ett snyggt sätt
                tur de gick väl me doppvärmaren får man väll säga, så de inte blev fisksoppa av allting :/
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • Miliimli
                  • March 2010
                  • 2457

                  Hannes! Du som är SA-expert och van med scalare och allt sånt! Polaren som köpte 450 litraren jag vill ha har fått erbjudande om att även få med de 6 scalare som går i burken nu, rätt stora var dom och det skulle tydligen vara två par, varav den största hanen i ena paret börjat bli aggressiv mot de andra. Hur borde hon göra? Ta dem? Ta bara ett par? Eller båda? Eller köpa ett helt nytt gäng med ungfisk istället?
                  Svårt att ge råd när man vet nada om fiskarna

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    Ursprungligen postat av MrH
                    haha omg. en aning igenvuxet haha. fast på ett snyggt sätt
                    tur de gick väl me doppvärmaren får man väll säga, så de inte blev fisksoppa av allting :/
                    haha aa slängde typ 7-10 liter växter. :P
                    aa tur det.

                    Ursprungligen postat av Miliimli
                    Hannes! Du som är SA-expert och van med scalare och allt sånt! Polaren som köpte 450 litraren jag vill ha har fått erbjudande om att även få med de 6 scalare som går i burken nu, rätt stora var dom och det skulle tydligen vara två par, varav den största hanen i ena paret börjat bli aggressiv mot de andra. Hur borde hon göra? Ta dem? Ta bara ett par? Eller båda? Eller köpa ett helt nytt gäng med ungfisk istället?
                    Svårt att ge råd när man vet nada om fiskarna
                    mina scalarer bråkar typ hela tiden. jag har ju tre par. o alla är ungefär lika jämnstarka. så det är ett jävla gruffande hela tiden typ.
                    jag skulle testa att ta allihop. när hon fått ner de i karet så kanske det blir bättre då det kommer bli ny inredning för dom etc. inred ordentligt med massa växter o tokmassa rötter. gärna hängande ovanifrån!

                    Kommentar

                    • Miliimli
                      • March 2010
                      • 2457

                      Tack för det

                      Karet ser för jäkla bra ut sen! Kul att vallisen repat sig

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        tack. ska nog ta en bild ikväll så får ni se hur mycket växter man kapade ner

                        Kommentar

                        • MrH
                          • October 2010
                          • 2825

                          gärna
                          MrH ---> 175L SA kub

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            påminn mig bara!

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              Bild från nyss

                              Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                De där skalarerna går inte av för hackor Inte karet heller
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...