600-liter Tanganyika.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 127bubbel
    • March 2007
    • 1133

    #91
    Här kommer lite bilder. Tyvärr inga bra bilder då fiskarna envisas med att stå bland all inredning så kameran hittar inte skärpan. Men man ser vad det är på bilderna iallafall.






    MVH/Freddan

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #92
      Ursprungligen postat av 127bubbel
      Här kommer lite bilder. Tyvärr inga bra bilder då fiskarna envisas med att stå bland all inredning så kameran hittar inte skärpan. Men man ser vad det är på bilderna iallafall.






      MVH/Freddan
      Ornatusarna ser jättefina ut! Och det är samma sorts calvusar vi har - riktigt fina de också! Härligt!

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #93
        Ursprungligen postat av 127bubbel
        Här kommer lite bilder. Tyvärr inga bra bilder då fiskarna envisas med att stå bland all inredning så kameran hittar inte skärpan. Men man ser vad det är på bilderna iallafall.






        MVH/Freddan

        vilka härliga bilder! riktigt fina .
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #94
          Ursprungligen postat av 127bubbel
          Här kommer lite bilder. Tyvärr inga bra bilder då fiskarna envisas med att stå bland all inredning så kameran hittar inte skärpan. Men man ser vad det är på bilderna iallafall.






          MVH/Freddan
          Aaaaaaaaaaaaaaaaa!! super fin fina fiskar och bilder
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #95
            hur går det med akvariet? har du fått tag på dina spottar än?
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #96
              Ursprungligen postat av macke_fisk
              hur går det med akvariet? har du fått tag på dina spottar än?
              Jo, det puttrar på fint. Jag har kollat in några olika sköna spottar på ikea, och funderar på att beställa hem från deras hemsida - samtidigt har jag lust att kika på dom innan jag handlar... och då måste jag åka dit...

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                #97
                Är det långt till IKEA?
                Vad för spottar har du funderat på? runda eller sådana som är mer som ledljus?
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #98
                  Ursprungligen postat av Nubi
                  Är det långt till IKEA?
                  Vad för spottar har du funderat på? runda eller sådana som är mer som ledljus?
                  Torslanda - där jag bor för tillfället - är platsen som gud glömde, så det är långt till allt... men det handlar mer om att jag tycker det är så jävlans trist att vara på ikea...
                  Jag har tittat på två olika typer av spottar - en halogenvariant och en annan som är som små "prickar" som lyser - det är skillanden mellan dessa typer jag vill kolla och... då måste jag dit...

                  Kommentar

                  • 127bubbel
                    • March 2007
                    • 1133

                    #99
                    Ja, då har man handlat in lite ny fisk. Skaffade idag 5 st Paracyprichromis Nigripinnis (2+3) och 2 st Neolamprologus Tretocephalus. Kommer med lite bilder ikväll.

                    Ursäkta att jag lånar din tråd mats.

                    MVH/Freddan

                    Kommentar

                    • macke_fisk
                      • December 2005
                      • 4442

                      Ursprungligen postat av MaxB
                      Jo, det puttrar på fint. Jag har kollat in några olika sköna spottar på ikea, och funderar på att beställa hem från deras hemsida - samtidigt har jag lust att kika på dom innan jag handlar... och då måste jag åka dit...

                      härligt att det fortfarande puttrar . men dra till ikea ändå och sen stick inom djuraffär som en liten belöning till dig själv på hemvägen .
                      MVH macke_fisk

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Jaa, dé é la för jädra fränt ändå... Man bygger enorma katakomber, gångar, prång och grottor. Ett leleupi-par skulle kunna välja och vraka - ändå såg jag igår att en hona och en hane grävde som tolstollar under en mopanirot som ligger bara några centimeter från frontrutan, platt mot sanden - stora engelska sjöstensbumlingar förflyttades. Idag kom leken - hanen blev blåsvart runt huvudet och fick en mörk skiftning över hela kroppen - och dom växlades om att åka in i "grottan" under roten. Man kan skönja honans äggrör på bilden och filmsnutten som är tagna strax efter att jag fattat vad de höll på med.
                        Dom väljer sina ställen där de tycker att det passar - inte där jag erbjuder "fina rum"...!
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Ursprungligen postat av MaxB
                          Jaa, dé é la för jädra fränt ändå... Man bygger enorma katakomber, gångar, prång och grottor. Ett leleupi-par skulle kunna välja och vraka - ändå såg jag igår att en hona och en hane grävde som tolstollar under en mopanirot som ligger bara några centimeter från frontrutan, platt mot sanden - stora engelska sjöstensbumlingar förflyttades. Idag kom leken - hanen blev blåsvart runt huvudet och fick en mörk skiftning över hela kroppen - och dom växlades om att åka in i "grottan" under roten. Man kan skönja honans äggrör på bilden och filmsnutten som är tagna strax efter att jag fattat vad de höll på med.
                          Dom väljer sina ställen där de tycker att det passar - inte där jag erbjuder "fina rum"...!
                          Det kanske är tur att inte alla gillar dina layouter Utan skapar sina egna

                          Är inte de här lite för små för sådana häringa äventyr redan?
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av c90368
                            Det kanske är tur att inte alla gillar dina layouter Utan skapar sina egna

                            Är inte de här lite för små för sådana häringa äventyr redan?
                            Nä, det är nog bara jag själv som diggar mina layouter...
                            Hanen är runt 6 cm och honan något mindre - och det verkar uppenbart som att de är mogna för lite ungdomshångel - om det blir yngel får la vi se om ett tag.

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Nä, det är nog bara jag själv som diggar mina layouter...
                              Ja så kanske det är
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Sultanen
                                • January 2008
                                • 2457

                                Längtar till zoopetväst turen så man får se dina kar! Så fantastiskt härligt och lummigt kar det här
                                300L Räkkar
                                400L Växtakvarium
                                220L Saltvatten - Under uppstart
                                Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...