Städning i akvariet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _moni_
    • September 2004
    • 43

    Städning i akvariet

    hur ofta ska man tvätta stenarna och rengöra dom ordentligt??


    Moni
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen skickat av _moni_
    hur ofta ska man tvätta stenarna och rengöra dom ordentligt??
    Om det är gruset på botten du menar så skall man i normalfallet aldrig behöva ta upp det och rengöra det "ordentligt". Ytlig slamsugning skall vara tillräckligt.

    Peter
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • Robot
      • February 2004
      • 1174

      #3
      Dessutom är stenar sällan helt rena i naturen, se det som en dekorationsbonus...

      Kommentar

      • _moni_
        • September 2004
        • 43

        #4
        tack för alla tips då vet jag

        Kommentar

        • Anna Munkhammar
          • September 2004
          • 143

          #5
          Förut när jag var liten blev stenarna i akvariet eldeles gröna av alger, men det var för att jag hade för lite vanliga växter i förhållande till fiskarna. Inte särskilt snyggt direkt, så när det ser ut så får man nog tvätta dem rejält och se till att göra en bättre balans i akvariet
          .:Omplacering av fiskar:.
          Tyvär spolas det fortfarande ned levande och fullt friska fiskar i våra toaletter. Dessa fiskar går en plågsam död till mötes. Tråkigt när de skulle kunna få ett bra liv hos någon annan. Fiskars värde är lågt för många men jag hoppas att fler får upp ögorna för att INGET djur är slit och släng!
          http://www.geocities.com/meadowskaniner/omplacering.html

          Kommentar

          • _moni_
            • September 2004
            • 43

            #6
            okej.. men jag har en ganska stor växt till mitt lilla akvarium så än så länge har de inte kommit några alger jag vill bara vara före så jag vet vad jag ska göra om de blir så

            Kommentar

            Arbetssätt...