Aquabotanics tävling

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snicke
    • March 2003
    • 118

    Aquabotanics tävling

    En vecka kvar innan anmälningstiden går ut...

    Mer att läsa här: http://www.aquabotanic.com/2004contestinfo.htm
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Är lite skeptiskt mot tävlingar där arrangören får full frihet att göra vad han vill med bilderna. AGA's tävling begränsar åtminståne publiseringsrätten till artiklar rörande AGA eller dess framtida tävlingar.

    Peter
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • snicke
      • March 2003
      • 118

      #3
      Äsch, vad skulle de göra med dem? Om de syns någonannanstans skulle jag bara tycka det vore kul.

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Dom skulle tex kunna sälja bilderna till en bildbyrå... Det är rent principiellt fel att ge bort rättigheterna på sina bästa bilder så där utan vidare...

        Peter
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • snicke
          • March 2003
          • 118

          #5
          jo, det är klart, men de jag skickade in tog jag på 30min och är till ca 90% nöjd med. jag har väl några andra bilder jag är mer nöjd med och kanske inte skulle skicka inte under de premisserna. men att de får något ekonomiskt tillbaka för att organisera tävlingen tycker jag väl inte är så fel ändå faktiskt. inget hinder för att ställa upp iallafall.

          Kommentar

          • micke eklund
            • November 2002
            • 680

            #6
            Även jag skeppade iväg några bilder då är vi två från svedala.

            Kommentar

            • defdac
              • January 2002
              • 12751

              #7
              Jag skeppade också iväg några bilder precis, men jag håller med Peter om att det är kassa priser och dåligt att dom får rätten till bilderna.

              Jag resonerade som så att det är bra att stödja växtakvariehobbyn (ju fler växtakvarietävlingar desto bättre oavsett hur mycket någon individuell knös tjänar på det) och jag kan ta fler bilder än vad dom någonsin kommer kunna få.
              http://www.defblog.se

              Kommentar

              • izac
                • April 2003
                • 756

                #8
                Gaah.. ska man orka fixa till karet?? 3 dagar.. hmm..
                får se...

                Kommentar

                • izac
                  • April 2003
                  • 756

                  #9
                  Skulle behöva ett rejält vattenbyte + fixa en rejäl nitrat brist för att få mitt kar att glimma.. Sen även lite trimning och rengörning samt helst endel tillväxt på vissa ställen.
                  Får nog bli en annan gång..

                  Kommentar

                  Arbetssätt...