Var hittar jag gödning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rove
    • April 2004
    • 1

    Var hittar jag gödning?

    Denna fråga kanske har varit uppe förut men jag hittar inga bra trådar.

    Jag har beställt lite kemikalier från Hjortgatans zoo, bla KH2PO4, MgSO4 och KNO3. Men jag tycker att leveranstiderna är väldigt långa. Finns det ingen butik där man kan handla dessa ämnen? Jag läste någonstans att man kan köpa tex KNO3 i större mängder (25kg) på Odal, stämmer detta? Jag var inne på Granngården (fd. Odal) och letade lite men jag hittade bara färdigblandade gödningsmedel för trägård.

    Tacksam för tips.
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Det är inga hyllprodukter precis, så du måste antagligen be dom beställa hem det du vill ha.

    Peter
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • micke eklund
      • November 2002
      • 680

      #3
      Jag läste någonstans att man kan köpa tex KNO3 i större mängder (25kg) på Odal, stämmer detta? Jag var inne på Granngården (fd. Odal)
      Deras namn på Kno3 är Hydroagris variant (Krista K+)
      http://www.hydroagri.se/se/products/product_range/compound_fertilizers/greenhouse/krista-k_plus.html

      http://www.hydroagri.se/se/products/product_range/compound_fertilizers/greenhouse/kompletterande.html

      Flåt Yara heter dom tydligen nu satan vad dom ska ändra på allt nu för tiden ;-)

      Jag har beställt en påse Kno3 av Granngården i frihamnen dom sa att den skulle dyka upp i början av denna vecka 260 eller 290 spänn för en påse har jag för mig det kostade.

      Kommentar

      • micke eklund
        • November 2002
        • 680

        #4
        Någon som vet var man kommer över en påse Kaliumdivätefosfat (Kh2po4)?
        Det heter tydligen monokaliumfosfat på bonde språket.

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          #5
          Ursprungligen skickat av micke eklund
          Någon som vet var man kommer över en påse Kaliumdivätefosfat (Kh2po4)?
          Något fel på Hjortgatans Zoo? Man förbrukar så otroligt lite så en hel säck är klart overkill.

          Peter
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • micke eklund
            • November 2002
            • 680

            #6
            Givetvis inget fel på Hjortgatans men det är ju alltid skönt att veta att finns att få tag på även på andra ställen i fall det skulle krisa.

            Jo det är väl lite väl mycket med 25 kg det borde räcka ett antal mans åldrar:-)

            Kommentar

            • micke eklund
              • November 2002
              • 680

              #7
              Kh2po4 finns tydligen i Econovas sortiment
              http://www.econova.se/docs/varuinformation-godsel/PeaK.doc

              Hm undrar om det finns någon återförsäljare på deras specialprodukter i Sthlm?

              Kommentar

              Arbetssätt...