hjälp med att anlägga matta i karet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karanzas
    • June 2007
    • 28

    #16
    Vart köpte du den från?

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      #17
      Jag köpte min från en kille på plantswap som i sin tur hade beställt från Tyskland.
      Är osäker på om akvarieteknik, grossisten har den i sin lista. De hade den inte förr iaf, så det är inte säkert alla butiker kan ta hem den, men det finns ju fler grossister...
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      • tommy_g
        • February 2010
        • 473

        #18
        Jag kör en HC-matta, eller rättare sagt små stumpar av en antydan till matta hehe. Har även nålgräs mest som en test. Planterade 10 krukor HC, nu kanske det är 3 kvar sammanlagt. jag visste att många skulle dö i början, men mer än hälften var väl en för hård kick i röven. Varje dag i akvariet kan jag hitta spår av HCn som flyter omkring i akvariet. Jag kör 2-3 mm grus, jag tror den behöver finare sand för att sätta sig ordentligt. Rötterna är ju microskopiska. På ett ställe har HCn satt sig bra men den växer bara uppåt, för dåligt med ljus.

        Nu har jag haft dåligt ljus med ytterliggare reflektorer på gång, samt trycksatt CO2 som kommer i slutet på veckan. Kör PMDD uppdelat på 2 ggr i veckan samt EC. När koldioxidanläggningen är installerad ska det bli spännande att se vad som händer, blir ett experiment. Nån form av matta ska det väl bli. Skam den som ger sig.

        Kommentar

        Arbetssätt...