Angående BTN..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bunny
    • March 2006
    • 31

    Angående BTN..

    Håller för tillfället på att montera en btn bakrund, har en fundering angående gavlarna på akvariet. Var inne och läste på btn:s hemsida där stod de att man antingen kunde måla gavlarna eller sätta bit självhäftande plast. Om man skall måla vilken färg är att rekomendera då? eller vart får man tag på svart självhäftande plast? Mvh
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ursprungligen postat av Bunny
    Håller för tillfället på att montera en btn bakrund, har en fundering angående gavlarna på akvariet. Var inne och läste på btn:s hemsida där stod de att man antingen kunde måla gavlarna eller sätta bit självhäftande plast. Om man skall måla vilken färg är att rekomendera då? eller vart får man tag på svart självhäftande plast? Mvh
    Lämpligen svart färg - självhäftande svart plast på rulle brukar finnas i välsorterade färgaffärer.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Bunny
      • March 2006
      • 31

      #3
      Tack för svaret, men om jag skall måla så bör de väl vara någon speciell färg, för nog måste jag måla på insidan? Mvh

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Bunny
        Tack för svaret, men om jag skall måla så bör de väl vara någon speciell färg, för nog måste jag måla på insidan? Mvh
        Det vet dom i färgaffären - men välj en matt färg
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Bunny
          • March 2006
          • 31

          #5
          oki, tack för svaren Kjell! Mvh

          Kommentar

          • makrillen
            • December 2005
            • 45

            #6
            Ursprungligen postat av Bunny
            Tack för svaret, men om jag skall måla så bör de väl vara någon speciell färg, för nog måste jag måla på insidan? Mvh
            Du behöver väl inte måla på insidan - inuti karet? Måla på utsidan. Du kan använda exempelvis hobbyfärg (allmogefärg tror jag det kallas också).

            Kommentar

            • Bunny
              • March 2006
              • 31

              #7
              Nä du har rätt makrillen... måla på insidan är nog ingen bra ide

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Ursprungligen postat av makrillen
                Du behöver väl inte måla på insidan - inuti karet? Måla på utsidan. Du kan använda exempelvis hobbyfärg (allmogefärg tror jag det kallas också).
                Sorry det missade jag - självklart målar man på utsidan
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • petnym
                  • May 2002
                  • 5028

                  #9
                  Ursprungligen postat av Bunny
                  vart får man tag på svart självhäftande plast?
                  Svart självhäftande plast finns på biltema i 50cm och 70cm breda rullar.
                  Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                  Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                  Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                  Kommentar

                  Arbetssätt...