Lack eller inte Lack / Diskutera !!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gonzo44
    • October 2007
    • 2770

    #46
    Lång tråd att mala igenom men verkar som båda alternativen funkar lika bra om man inte har ph känsliga fiskar.. men jag tror jag lackar min ändå om lacken finns i helmatt ps bra tråd
    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

    Kommentar

    • Majki01
      • May 2010
      • 769

      #47
      Epolan v lacken påverkar inte ph, då hade jag inte kunnat köra den i räk Karen med soil hade ju blivit kemiskt krig haha

      Kommentar

      • BillyL.
        • March 2010
        • 62

        #48
        Hej! Det var ett bra tag sedan jag skrev något i detta forum...

        Jag har en fråga nu när vi är inne på detta med färgpigment etc. Tror ni att det skulle fungera med tex kakelfog?

        Kakelfog finns i flera färger som man skulle kunna måla med, tänkte jag. Men det kanske inte är organiska ämnen...


        Vad tror ni?

        Kommentar

        • BillyL.
          • March 2010
          • 62

          #49
          För att slippa lacka...

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #50
            kan ju vara en tanke. men kanske blirt svårt att få till snygga nyanser? om jag har färgämnen i min husfix kommer jag göra olika pytsar så jag har som olika färgburkar typ så kan jag lägga olika lager o pensla på lite var jag vill vet inte alls hur konsistensen på kakelfogar är så jag kan inte uttala mig, men visst borde det funka på nått sätt iaf

            Kommentar

            • BillyL.
              • March 2010
              • 62

              #51
              Vad är det för färgämnen? Jag jobbar själv på k-rauta men glömde att fråga på färgavdelningen om vi har något sådant... Men, jag tror inte att de kan svara på om man kan ha det i akvarium eller inte. Eller de vågar inte säga att det funkar.

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #52
                http://www.claessons.com/produkter_list.asp?do=list&category=8&sokord=&page =5&sort=&dir=&viewcount=20&viewstyle=list

                t
                errafärgerna och umbra färgerna tex

                Kommentar

                • gonzo44
                  • October 2007
                  • 2770

                  #53
                  Ursprungligen postat av BillyL.
                  Hej! Det var ett bra tag sedan jag skrev något i detta forum...

                  Jag har en fråga nu när vi är inne på detta med färgpigment etc. Tror ni att det skulle fungera med tex kakelfog?

                  Kakelfog finns i flera färger som man skulle kunna måla med, tänkte jag. Men det kanske inte är organiska ämnen...


                  Vad tror ni?
                  En tanke bara är det inte antimögel i kakelfog?? go tanke, men jag tror inte de funkar, om det är antimögelmedel i, det funkar inte med sådant silikon iaf, så jag tror inte det funkar om det nu är ant-m i
                  Senast redigerad av gonzo44; 21 December 2011, 21:55.
                  Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                  Kommentar

                  • BillyL.
                    • March 2010
                    • 62

                    #54
                    Jag ska kolla det på jobbet idag, om jag hinner... Lite osäker på om det är antimögel i fogen eftersom det inte är tätt. Så det borde ju luftas och då behövs väl inget antimögel...??? Jag ska kolla detta så att jag inte bara sitter här och hittar på några lögnaktiga sanningar. :-)

                    Kommentar

                    • BillyL.
                      • March 2010
                      • 62

                      #55
                      Jag har pratat med mina kollegor på kakelavdelningen och de tror inte att det ska vara något antimögel i kakelfog, men vågade inte lova något... som de flesta säljare bruka säga när man frågar om man kan ha det i akvariet.

                      Kommentar

                      • Triumph
                        • September 2008
                        • 295

                        #56
                        Ursprungligen postat av hannesc
                        hej o välkommen.

                        alger vill man ju ha. särkillt på bakgrunden. blir ju mycket naturligare.

                        o vad skulle det vara för ämnen som gör att blågröna alger skulle frodas? antar att du menar cyano? ( vilket i sig inte är en alg utan en bakterie)
                        Precis, cyano. Har som sagt egen erfarenhet samt att NiXon här inne även hävdar samma sak. När man läser om vad cement och betong innehåller hittas ingen direkt koppling? Teoretiskt borde man inte behöva ha lack. Har nu provat både med och utan. Fast en gång ingen gång. Kanske andra reaktioner med kranvatten?
                        Senast redigerad av Triumph; 11 February 2012, 14:30.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...