Ändrat och vill ha mer tips, Tack på förhand.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eliyao
    • April 2011
    • 558

    Ändrat och vill ha mer tips, Tack på förhand.

    Hej jag gjorde det jag har velat göra länge! ÄNTLIGEN har jag bytt ut dom fula stenarna till annat som ni kan se på bilderna (bilderna är inte dom bästa då det blev reflektion)!
    Jag tycker det är snyggare och fiskarna ser mycket finare och gladare ut! Nu vill jag veta vad mer ni tycker jag kan göra, jag skulle vilja ha mer växter (ska börja med pmdd så fört det kommer med posten). Feedback tack vet egentligen inte om jag kan göra så mycket mer men det är kul att höra från andra
    Bifogade filer
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    mmer sten o mer rötter o mer växter. bara att fläska på med växter vallisneria längst bak så du får lite höjd i karet.

    kanske vända på roten till höger o bygga in med massa sten ungefär som det här



    o sen ta på dig en tröjja! haha

    Kommentar

    • eliyao
      • April 2011
      • 558

      #3
      ja tröjja ja hehe ja vallisneria har jag faktiskt tänkt på! så fort pmdd kommer så ska jag satsa på den!

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        den kan du satsa på redan nu.den klarar sig utan pmdd med.

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          #5
          mycket bättre! sätt i mer växter och rötter så blir det bra. gärna höga växter längst bak så du får som en vägg av växter. då passar vallisneria bra som hannesc skriver.

          tänk på en sak, gräv inte ner anubiasens rotstock för då ruttnar den och faller av. på första bilden är den nedgrävd men på den andra bilden så har du tagit upp den, den mår bäst så

          Kommentar

          • eliyao
            • April 2011
            • 558

            #6
            jo jag har lärt mig massor här på zoopet så nu är den inte nergrävd längre, dessutom tycker jag att det är mycket finare när man ser rötterna så som det är nu!

            Kommentar

            • eliyao
              • April 2011
              • 558

              #7
              gärna höga växter längst bak så du får som en vägg av växter
              Finns det någon annan hög bra växt förutom vallisneria? är lite rädd att den blir för kraftig även fast jag vet att man kan klippa den!

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #8
                nja det blir den nog itne. det finns ju olika typer med. du behöver ju inte ta Gigantea. utan americana eller så. den blir inte så kraftig! men du vill ju ha massa växter i karet. det är snyggt

                Kommentar

                • eliyao
                  • April 2011
                  • 558

                  #9
                  ja man kan ju pröva sig fram lite! det blir nog bra! det är så lustigt när jag hade den gamla gruset (as fult fattar inte hur jag tänkte) så va mina pansarmalar helt stilla och nu är dom helt tokiga (så som dom va i mitt förra akvarium)+ att röd munnarna och alla andra fiskar lyser verkligen, otroligt vad botten substansen kan göra! Jag såg att du hannesc också hade bytt till sand (kollade på bilderna) och det är så mycket snyggare du har verkligen snygga kar du

                  Kommentar

                  • freddi36
                    • December 2010
                    • 2882

                    #10
                    om du ska ha en vallisneria så rekomenderar jag tigervallen! den får vågräta streck på bladen som tigerränder.

                    om du ska ha någon växt som blir lite högre och vet inte vad det finns, så använd artregistert. klicka avdelningar högst upp på sidan, klicka sen på akvarieväxter-artbeskrivningar, sen sökguiden, gå ner till växternas höj och sriv i hur höga du vill ha

                    t.ex här har jag valt 15-30 cm http://www.zoopet.com/vaxter/vaxter_...k_resultat.php

                    Kommentar

                    • eliyao
                      • April 2011
                      • 558

                      #11
                      freddi36 tack ska kolla där nu!

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        #12
                        Ursprungligen postat av eliyao
                        ja man kan ju pröva sig fram lite! det blir nog bra! det är så lustigt när jag hade den gamla gruset (as fult fattar inte hur jag tänkte) så va mina pansarmalar helt stilla och nu är dom helt tokiga (så som dom va i mitt förra akvarium)+ att röd munnarna och alla andra fiskar lyser verkligen, otroligt vad botten substansen kan göra! Jag såg att du hannesc också hade bytt till sand (kollade på bilderna) och det är så mycket snyggare du har verkligen snygga kar du
                        ja visst blev det skillnad! kände samma sak som du när jag bytte. typ "woow.."
                        tack för komplimangen

                        Kommentar

                        • eliyao
                          • April 2011
                          • 558

                          #13
                          uppdaterar hur det blev! ska nog skaffa en rot till!
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            #14
                            najs. men jag skulle nog vänt på roten o fått ner den i sanden en bit. just för att få rötterna att sticka uppåt. alternativt hängt den vid ytan

                            Kommentar

                            • eliyao
                              • April 2011
                              • 558

                              #15
                              ja jag har försökt med både vända den och med att hänga upp den och det blev inte så bra tycker jag. Tycker vallisneria ser ganska trött ut men den kanske tar sig? det ska ju vara en lätt växt?!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...