Gömma all elektronik?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • linastorm
    • January 2010
    • 146

    Gömma all elektronik?

    Hur kan man göra för att pumpen och doppvärmaren ej ska synas? Tycker att det är så otroligt fult.
    170l - 64l - 40l - 16l
    Bloggen
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Finns många sätt... Plantera växter framför, skaffa en BTN-bakgrund och ha dem bakom, skaffa ett ytterfilter med inbyggd värmare... osv...
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • linastorm
      • January 2010
      • 146

      #3
      Ursprungligen postat av petnym
      Finns många sätt... Plantera växter framför, skaffa en BTN-bakgrund och ha dem bakom, skaffa ett ytterfilter med inbyggd värmare... osv...
      Funkar allt lika bra även fast man har det bakom en BTN bakgrund?
      170l - 64l - 40l - 16l
      Bloggen

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        #4
        funkar bra för mig åtminste och jag har dolt det bakom en slimline, finns bilder hur jag satt upp det i min 234L tråd. bara att checka i länken i min signatur.
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • linastorm
          • January 2010
          • 146

          #5
          Ser ut som något jag skulle vela prova. Men det går väl inte att bara sätta pumpen bakom, utan den måste väl kunna blåsa ut i hela akvariumet?
          170l - 64l - 40l - 16l
          Bloggen

          Kommentar

          • Marnat
            • November 2009
            • 2012

            #6
            ja som du ser på bilderna så har jag borrat hål i slimlinen så utblåsert sticker ut där, sen har jag borrat ett större hål längre ner och satt dit ett raster för att det ska komma in vatten bakom så att säga
            \\54L Apistos//
            \\234L SA//
            MVH Marcus

            Kommentar

            • linastorm
              • January 2010
              • 146

              #7
              Ursprungligen postat av Marnat
              ja som du ser på bilderna så har jag borrat hål i slimlinen så utblåsert sticker ut där, sen har jag borrat ett större hål längre ner och satt dit ett raster för att det ska komma in vatten bakom så att säga
              Verkar vara den bästa och snyggaste lösningen, får se bara hur det går för mig att fixa till det där Hoppas på det bästa, men kommer nog bli mycket krångel och irritation
              170l - 64l - 40l - 16l
              Bloggen

              Kommentar

              • Erik Åhlander
                • January 2006
                • 1881

                #8
                Man kan ju också fundera på om doppvärmaren och filtret är nödvändigt... (det beror ju på mängden fiskar och växter samt inomhus-temperatur etc)

                Kommentar

                • linastorm
                  • January 2010
                  • 146

                  #9
                  Ursprungligen postat av Erik Åhlander
                  Man kan ju också fundera på om doppvärmaren och filtret är nödvändigt... (det beror ju på mängden fiskar och växter samt inomhus-temperatur etc)
                  Mycket växter, mycket fiskar och väldigt kallt där hemma. Sen tycker jag att det är fräschare att ha pump, och lättare med doppvärmare så man inte riskerar att få för kallt
                  170l - 64l - 40l - 16l
                  Bloggen

                  Kommentar

                  Arbetssätt...