karamellfärg i vattnet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • morrhoppa
    • October 2006
    • 755

    #46
    Ursprungligen postat av rebecka_o
    Ja samhället är faktiskt bra konstigt. Det är okej att plåga vissa djur men inte andra. Undrar hur man försvarar det, att man bara skulle jaga efter de som plågar ett djur med päls, fjädrar etc. I lag är det väl inte okej att plåga en fisk heller egentligen, men i verkligheten är det ingen som skulle göra något åt saken. Om jag t ex skulle ringa Polisen och säga att jag vet att min granne vanvårdar en guldfisk, skulle de åka dit? Skulle inte tro det.
    Sanningen är att polisen skulle inte bry dig ens om du slog ner en elefant, de har inte tid att bry sig.
    Jag har en kompis som hade en aggresiv man i sin lägenhet som slog sönder saker, de ringde polisen. "Nej vi kan inte komma förrän han har slagit någon."

    Visst känns det tryggt...
    Man blir inte vuxen bara äldre!

    Kommentar

    • Daniel_N
      • April 2006
      • 573

      #47
      Inte för att jag försvarar denna film, men blir ni lika upprörda när en fiskare slänger upp levande fisk på en brygga och låter den ligga tills den är död?

      Kommentar

      • Fiddan
        • June 2006
        • 885

        #48
        Ursprungligen postat av Daniel_N
        Inte för att jag försvarar denna film, men blir ni lika upprörda när en fiskare slänger upp levande fisk på en brygga och låter den ligga tills den är död?
        Bra Daniel, folk här har problem med att tänka ett steg längre.
        Varför är det okey att plåga djur ibland, och ibland inte?

        Jag fattar inte varför det läggs upp sådana här filmer på Zoopet, fattar ni inte varför folk gör dem? det är just för att de vill att folk ska se det och på så vis bli bekräftade på något vis, det kan vara som masturbation för dem.
        skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #49
          Ursprungligen postat av Daniel_N
          Inte för att jag försvarar denna film, men blir ni lika upprörda när en fiskare slänger upp levande fisk på en brygga och låter den ligga tills den är död?
          Men det är de jag menar Daniel...

          Det tycks inte vara lika mycket plågeri när det gäller en fisk..eftersom man fiskar och äter fisk... Men om vi tar länder där det är helt normalt att äta apor...eller hundar eller katter, då blir de genast en annan sak.
          Då helt plötsligt kommer djurrätts aktivister och skriker o gormar...
          "rädda hundarna i Det och de landet, dom blir uppätna! o plågade!"

          sedan när dom har varit ute och gjort en "bra sak" så går dom hem och mumsar i sej en saftig laxfilé med räksallad och potatis.


          Hoppas du förstår vad jag menar?

          och slutligen. Jag tycker synd om fisken där den ligger o spratlar för sitt liv.
          Jag äter gärna fisk...men ynklig som jag är kan jag inte se den lida.
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Zwitta
            • October 2006
            • 406

            #50
            Kan inte se filmen så vad händer i den?
            När (vi) fiskar så dödar vi fiskarna så fort de kommer upp antingen genom att bryta nacken av dem eller att krossa skallen.

            Kommentar

            • Mooose
              • February 2007
              • 40

              #51
              Ursprungligen postat av Daniel_N
              Inte för att jag försvarar denna film, men blir ni lika upprörda när en fiskare slänger upp levande fisk på en brygga och låter den ligga tills den är död?
              Jag tycker inte att det är ok att slänga upp fisken och låta den självdö.

              Men visst fan är det skillnad att plåga ett djur för underhållnings skull gentemot om man ska använda det som föda...

              Kommentar

              • Sacrium
                • February 2004
                • 672

                #52
                Ursprungligen postat av karrokaja
                Men det är de jag menar Daniel...

                Det tycks inte vara lika mycket plågeri när det gäller en fisk..eftersom man fiskar och äter fisk... Men om vi tar länder där det är helt normalt att äta apor...eller hundar eller katter, då blir de genast en annan sak.
                Då helt plötsligt kommer djurrätts aktivister och skriker o gormar...
                "rädda hundarna i Det och de landet, dom blir uppätna! o plågade!"

                sedan när dom har varit ute och gjort en "bra sak" så går dom hem och mumsar i sej en saftig laxfilé med räksallad och potatis.


                Hoppas du förstår vad jag menar?

                och slutligen. Jag tycker synd om fisken där den ligger o spratlar för sitt liv.
                Jag äter gärna fisk...men ynklig som jag är kan jag inte se den lida.

                Detsamma borde väl rimligtvis gälla alla djur i så fall? Är det frukstansvärt att äta hundar och katter för att vi har dem som husjur och ok att äta gris och ko för att det är "matdjur" ?
                http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

                Kommentar

                • 3 guppy
                  • February 2007
                  • 2068

                  #53
                  Har ju blivit en tradition! hade vi haft kossor och grisar till husdjur hade det ju varit ok att äta hund och katt.

                  Kommentar

                  • 3 guppy
                    • February 2007
                    • 2068

                    #54
                    Hela tråden borde raderas det är den sämsta tråd zoopet någonsin haft.
                    den är varken rolig eller komisk och knappast är det nångon mening med den heller

                    Kommentar

                    • morrhoppa
                      • October 2006
                      • 755

                      #55
                      Jag tycker det är en ganska intressant tråd. Varför är det ingen mening med den? Det är ingen dålig ton i den heller, det är en "rolig" diskussion att följa eftersom alla som diskuterar sköter det snyggt utan att gå till personangrepp eller någonting sånt.
                      Man blir inte vuxen bara äldre!

                      Kommentar

                      • 3 guppy
                        • February 2007
                        • 2068

                        #56
                        den är iallafall e jävla Onödig

                        Kommentar

                        • 3 guppy
                          • February 2007
                          • 2068

                          #57
                          den VÄLDIGT konstiga och onödiga ursprungsfrågan besvarars inte längre. och sen kom det in en djurplågeri film och förvirrade allting.

                          Och som svar på ursprungsfrågan

                          1.Kolla med mat istället om du vill se strömmen
                          2.Både Loka(samma sak som ramlösa) och karamellfärg är plågeri.

                          Kommentar

                          • Per/Haninge
                            • January 2007
                            • 285

                            #58
                            Enligt min åsikt så hör inte en dylik diskution hemma på något seriöst fiskforum, det finns böcker att läsa i om grundläggande akvaristik.
                            Per/Haninge

                            Kommentar

                            • morrhoppa
                              • October 2006
                              • 755

                              #59
                              Då måste ju alla off topic trådar vara värdelösa också och inte värda att finnas kvar?

                              Jag tycker att tråden är intressant även om inte ursprungsfrågan diskuteras så mycket, tycker inte ni det varför läser ni då tråden och svarar i den? Ingen tvingar er?

                              Den här diskussionen som vi för nu om den andra diskussionen är onödig eller inte är fruktansvärt off topic, så det sista jag tänker säga om den saken; Läs inte om ni tycker den är onödig men resten som diskuterar och läser om det får göra det.
                              Man blir inte vuxen bara äldre!

                              Kommentar

                              • pittbullpleco
                                • February 2007
                                • 44

                                #60
                                Ursprungligen postat av Kjaer
                                Du får i allafall inte hålla tandkarper i saft. Dom kan få hål i tænderna
                                HÖHÖ!!!!
                                mvh pitbullpleco

                                Kommentar

                                Arbetssätt...