karamellfärg i vattnet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MattiasL
    • September 2006
    • 1479

    #31
    Vad händer om man fyller akvariet med sjuka trådar?
    Qui audet adipiscitur!

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #32
      ok nu har jag studerat tråden i alla dess roliga, arga, vetenskapliga former. och ber om ursäkt att jag frågar en sådan SJUK grej som att häla keramell färg i vattnet. men vart nån annanstans kan man få reda på de?
      på ica kanske där säljer dom ju karamellfärg? nejdå här finns så mkt vetande folk så jag tror jag frågar här!

      för övrigt så skulle jag nog inte testa det även om de visade sej vara ofarligt. och jag syftade inte enbart på karamellfärg utan allehanda experiment som folk får för sej att prova på fiskar. våra söta fiskar skriker ju inte när dom lider, därför känns de alltså inte så farligt att prova massa skitsaker.

      ta bort tråden om ni vill, jag kan ju inte bestämma! ni kan ju kasta ut mej också..varför inte anmäla mej... för en lite udda fråga.

      här är även länken till filmen på slöjstjärten som blir plågad. jag vet inte vad som hände sen med fisken. och jag har inte sök "plåga slöjstjärt" på google eller nåt sånt..utan filmen hittade jag av en slump



      tack för mej!

      Ps Jag skrattade inte När jag såg filmen. men jag började undra...Ds
      Senast redigerad av karrokaja; 27 May 2007, 11:50.
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Jonaflax
        • April 2007
        • 73

        #33
        Säger inget om tråden. Alla grunnar väl på bisarra saker emellanåt. Iaf jag har skruvad fantasi emellanåt. Så länge det stannar vid tanken så...

        Men filmen

        Jävla djurplågeri.
        Vi kan fundera över "konst eller konstigt", då filmskaparna tydligen var konstnärer.

        Kommentar

        • Daniel_N
          • April 2006
          • 573

          #34
          Är väl inte så mycket värre än när växtakvarister trycker ner så mycket CO2 så fiskarna knappt kan andas

          Kommentar

          • JLi
            • December 2004
            • 773

            #35
            Läste igenom denna intressanta och känsloväckande tråd. Personligen tror jag inte att fiskarna tar stor skada av små mängder karamellfärg men det betyder inte att man skall ha färgen i akvariet för den skuld. Däremot har jag läst någonstans att öl (oavsett fabrikat) är mycket skadligt tom. livsfarligt för fiskarna pga. alkoholen.

            Filmen med guldfisken är rätt så typisk på nätet i dag. Det distribueras en massa i min menig sjuka filmer på nätet. Dessa filmer berör inte bara djurplågeri. Vanliga teman är hur man kör bil på almänna vägar så regelvidrigt som möjligt med eget och framför allt andras liv som insats samt filmer där man helt enkelt misshandlar andra med enda syfte att få visa det på nätet.
            h. Johan

            Kommentar

            • nmj
              • April 2006
              • 35

              #36
              Jag kan berätta med tanke på alkoholen att för tio år sen på en fest hemma hos mig så hällde en full kille en drink i mitt 375 l akvarium (ingen var där för att stoppa honom) resultat blev att alla fiskar förutom en som var mycket större än de andra dog. Den fisken som ”klarade sig” blev aldrig normal , beteendet blev helt annorlunda och man såg att fiskens hjärna var skadad. (det rörde sig om en mycket liten mängd alkohol)
              Senast redigerad av nmj; 26 May 2007, 22:55.
              /M

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                #37
                Ursprungligen postat av Nickeman
                till Karrokaja : Va fan har du kommit på allt detta skitet!? skulle inte fövåna mig överhuvudtaget ifall du plågar djur själv!

                DENNA TRÅD ÄR ALVARLIGT SJUK OCK BORDE RADERAS!!!
                Ta det lungt. Om de fanns en skola på internet som utbildar läs och skrivkunnadet i forum, så skulle jag rekomendera den varmt till just dej.

                Du kanske missade att jag inte tänkte pröva det omtalade ämnet själv?

                Jag i egen hög person. Har inte varit ohövlig mot nogån och tänker inte vara det heller.

                Men bara för att jag frågar en väldigt "udda" fråga, så betyder det inte att jag gör vad jag tänker eller frågar.

                I forum får man absolut inte glömma att man konverserar med andra människor så att ge en lagom taskig kommentar kan göra en människa sur och ledsen. inte för att jag tar åt mig av dig, men tänk på det.

                bara så du vet! Puss o Kram
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • Agnez
                  • February 2007
                  • 337

                  #38
                  Ursprungligen postat av nmj
                  Jag kan berätta med tanke på alkoholen att för tio år sen på en fest hemma hos mig så hällde en full kille en drink i mitt 375 l akvarium (ingen var där för att stoppa honom) resultat blev att alla fiskar förutom en som var mycket större än de andra dog. Den fisken som ”klarade sig” blev aldrig normal , beteendet blev helt annorlunda och man såg att fiskens hjärna var skadad. (det rörde sig om en mycket liten mängd alkohol)
                  375 liter sa du?
                  Kunde du inte tryckt ner idioten i karet så kunda han ju själv fått smaka på sin medicin. Tänk...en full idiot nertryckt i ett akvarium...det kallar jag konst om något...med tanke på att slöjfilms skaparen var "konstnär"


                  Agnez
                  Agnez

                  Kommentar

                  • JEK
                    • March 2007
                    • 1467

                    #39
                    Ursprungligen postat av nmj
                    Jag kan berätta med tanke på alkoholen att för tio år sen på en fest hemma hos mig så hällde en full kille en drink i mitt 375 l akvarium (ingen var där för att stoppa honom) resultat blev att alla fiskar förutom en som var mycket större än de andra dog. Den fisken som ”klarade sig” blev aldrig normal , beteendet blev helt annorlunda och man såg att fiskens hjärna var skadad. (det rörde sig om en mycket liten mängd alkohol)
                    Det finns också alkohol i karamellfærg (se mitt tidigare inlægg) så jag tror inte inte det ær nån bra ide att anvænda det i akvarier.
                    Mvh.
                    Johan - akvarielös!

                    Kommentar

                    • EMIL_EMPO
                      • October 2006
                      • 72

                      #40
                      på mtv kl 9 går "jackass" där är de en kille som sväljer en gulfisk och sedan spyr upp den i en guldfiskskål..och fisken lever ! :P

                      Kommentar

                      • rebecka_o
                        • December 2006
                        • 348

                        #41
                        Ursprungligen postat av karrokaja
                        ok nu har jag studerat tråden i alla dess roliga, arga, vetenskapliga former. och ber om ursäkt att jag frågar en sådan SJUK grej som att häla keramell färg i vattnet. men vart nån annanstans kan man få reda på de?
                        på ica kanske där säljer dom ju karamellfärg? nejdå här finns så mkt vetande folk så jag tror jag frågar här!

                        för övrigt så skulle jag nog inte testa det även om de visade sej vara ofarligt. och jag syftade inte enbart på karamellfärg utan allehanda experiment som folk får för sej att prova på fiskar. våra söta fiskar skriker ju inte när dom lider, därför känns de alltså inte så farligt att prova massa skitsaker.

                        ta bort tråden om ni vill, jag kan ju inte bestämma! ni kan ju kasta ut mej också..varför inte anmäla mej... för en lite udda fråga.

                        här är även länken till filmen på slöjstjärten som blir plågad. jag vet inte vad som hände sen med fisken. och jag har inte sök "plåga slöjstjärt" på google eller nåt sånt..utan filmen hittade jag av en slump



                        tack för mej!

                        Ps Jag skrattade inte När jag såg filmen. men jag började undra...Ds
                        Blääk vilken äcklig film... jag blev illamående. Visst kan man undra saker... men att ställa sig och göra nåt sånt och filma det dessutom... konstig konst tycker jag!

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          #42
                          AA! Jag njöt inte heller! jag led, med fisken. och killarna som gjorde det. att behöva göra en sådan sjuk sak bara för att bli accepterad som "cooling" eller nåt sånt. tänk om jag la ut en film på hur jag långsamt dödar en hundvalp. AJAJ! jag hade fåt snuten efter mej på 2 RÖDA! (jag plågar inte djur!)
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • rebecka_o
                            • December 2006
                            • 348

                            #43
                            Ursprungligen postat av karrokaja
                            AA! Jag njöt inte heller! jag led, med fisken. och killarna som gjorde det. att behöva göra en sådan sjuk sak bara för att bli accepterad som "cooling" eller nåt sånt. tänk om jag la ut en film på hur jag långsamt dödar en hundvalp. AJAJ! jag hade fåt snuten efter mej på 2 RÖDA! (jag plågar inte djur!)
                            Ja samhället är faktiskt bra konstigt. Det är okej att plåga vissa djur men inte andra. Undrar hur man försvarar det, att man bara skulle jaga efter de som plågar ett djur med päls, fjädrar etc. I lag är det väl inte okej att plåga en fisk heller egentligen, men i verkligheten är det ingen som skulle göra något åt saken. Om jag t ex skulle ringa Polisen och säga att jag vet att min granne vanvårdar en guldfisk, skulle de åka dit? Skulle inte tro det.

                            Kommentar

                            • Pepsikatten
                              • July 2005
                              • 10

                              #44
                              Ursprungligen postat av Kjaer
                              Det finns också alkohol i karamellfærg (se mitt tidigare inlægg) så jag tror inte inte det ær nån bra ide att anvænda det i akvarier.
                              Men om man späder ut karamellfärgen i lite vatten och sen sjuder det... Försvinner inte alkoholen då?
                              Rent hypotetiskt alltså...

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                #45
                                Ursprungligen postat av rebecka_o
                                Ja samhället är faktiskt bra konstigt. Det är okej att plåga vissa djur men inte andra. Undrar hur man försvarar det, att man bara skulle jaga efter de som plågar ett djur med päls, fjädrar etc. I lag är det väl inte okej att plåga en fisk heller egentligen, men i verkligheten är det ingen som skulle göra något åt saken. Om jag t ex skulle ringa Polisen och säga att jag vet att min granne vanvårdar en guldfisk, skulle de åka dit? Skulle inte tro det.

                                nej.. det är väldigt underligt. man läser det även i tidningarna.

                                "MAN DÖDADE 7 HUND VALPAR - 5 Års fängelse" men om det hade stått
                                "MAN FRYSTE IN 10 GUPPY" tro mej de hade inte ens stått i tidningen... men jag tror de beror mkt på..att men tex äter fisk...fiskar fisk.. och att fiskar är så "otama" ingen "personlighet" men alla vet ju (som har akvarium iaf) att fiskar vist har sina olika sätt att beté sig på... personlighet!
                                Och framförallt dom ger inget hjärtskärande skrik när dom blir "plågade"
                                så samhellet har sina skruvar lösa när det gäller djur och deras respeckt!
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...