Hur gör ni som kör med jästprincip CO2 på natten? stänger ni av eller låter ni det gå under natten också ?
CO2, Jästprincipen på natten
Kollaps
X
-
Min puttrar dag som natt. Flaskorna står ovanpå ena ljusrampen så puttrandet avtar under natten när rampen är släckt.Kommentar
-
Precis! Det är tanken det så den puttrar på ordentligt och dessutom slipper jag vara rädd för att det ska bli baksug.Kommentar
-
Hej!
Jag har mitt på dygnet runt. Men jag har högt kh, bra flås på både cirkulationen och co2 pruduktionen. Så det händer inget på nätterna, mitt ph är stabilt om jag mäter på morgon och kväll. Och jag har ett nogrant dupla ph test som bara tar mellan 6-7,2.
Är du osäker så mät ph morgon och kväll så får du reda på hur mycket du svajar. Hur mycket det får skilja beror på hur känsliga fiskar du har. Då är det värre om bubblorna tar slut, för då sticker phvärdet upp direkt.
Urban
Kommentar
-
Jag har min flaska, till ett 125 liters akvarie, vid lysrörens ballaster så att flödet försvinner eller åtminståne minskar under natten. Första och eventuellt andra natten efter att jag satt en ny sats kopplar jag bort slangen ur akvariet för att inte pH-sänkningen skall bli för stor. (Jag har KH = 2,5)
PeterGräset är grönare på andra sidan glaset...
Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter saltKommentar
Kommentar