CO2, Jästprincipen på natten

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Slan11
    • June 2003
    • 316

CO2, Jästprincipen på natten

Hur gör ni som kör med jästprincip CO2 på natten? stänger ni av eller låter ni det gå under natten också ?

1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.
  • Morpheus
    • February 2003
    • 673

Jag låter mitt gå under natten. Bara man har "proppat" i tillräckligt med syre under dan ska det inte vara någon fara skulle jag tro
    Mvh Anders

Kommentar

• klara
      • September 2002
      • 1112

Min puttrar dag som natt. Flaskorna står ovanpå ena ljusrampen så puttrandet avtar under natten när rampen är släckt.
      /Klara
      ------------------------
      Min hemsida
      Min zoon

Kommentar

• Slan11
        • June 2003
        • 316

på rampen? då blir det ju varmt?
        1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.

Kommentar

• klara
          • September 2002
          • 1112

Precis! Det är tanken det så den puttrar på ordentligt och dessutom slipper jag vara rädd för att det ska bli baksug.
          /Klara
          ------------------------
          Min hemsida
          Min zoon

Kommentar

• urbanandersson
            • January 2003
            • 965

Hej!

Jag har mitt på dygnet runt. Men jag har högt kh, bra flås på både cirkulationen och co2 pruduktionen. Så det händer inget på nätterna, mitt ph är stabilt om jag mäter på morgon och kväll. Och jag har ett nogrant dupla ph test som bara tar mellan 6-7,2.

Är du osäker så mät ph morgon och kväll så får du reda på hur mycket du svajar. Hur mycket det får skilja beror på hur känsliga fiskar du har. Då är det värre om bubblorna tar slut, för då sticker phvärdet upp direkt.

Urban

Kommentar

• Slan11
              • June 2003
              • 316

jag har scalarer i, dom e ju rätt känsliga av sig.
              får väll testa d. men senast jag gjorde så så låg dem på botten dagen efter. icke bra..

Kommentar

• petnym
                • May 2002
                • 5028

Jag har min flaska, till ett 125 liters akvarie, vid lysrörens ballaster så att flödet försvinner eller åtminståne minskar under natten. Första och eventuellt andra natten efter att jag satt en ny sats kopplar jag bort slangen ur akvariet för att inte pH-sänkningen skall bli för stor. (Jag har KH = 2,5)

Peter
                Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

Kommentar

Arbetssätt...