CO2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    CO2

    Hej!
    Jag har läst lite på forumet om hemmabyggda "CO2-gödningar", och nu undrar jag hur man tillverkar en sådan samt vilka ingredienser som behövs för att hålla det igång. HAr nämligen inte råd att köpa en riktig för 2000:-. Är glad för alla bra svar mm, samt lite föraningar om hur detta förändrar pH KH mm.

    Mvh Malawi´n
    Björn Forsberg
  • Tottofagrin
    • July 2003
    • 330

    #2
    Recept går att finna här på forumet. I kort behöver du socker, jäst och behållare för mäsken + slangar och dylikt. En syresten i trä är att föredra. Om ditt KH är lågt så kan ditt pH värde sjunka snabbt pga kolsyran som bildas bl.a.

    /Kalle
    MVH Kalle
    "Skogseken har skaftat ollon, till skillnad från bergseken, precis som jag" - En av mina föreläsare på Alnarp

    Kommentar

    • Glenn
      • April 2002
      • 3904

      #3
      har sett co2 med pump, mäsk och slang för 500kr. Annars om man har en CO2 patron så kan man bygga en egen anläggning...


      mvh/Glenn
      Mvh /Glenn

      Min Zoon

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Ursprungligen skickat av Glenn
        har sett co2 med pump, mäsk och slang för 500kr. Annars om man har en CO2 patron så kan man bygga en egen anläggning...
        *Nyfiken*: Vad var <b>pumpen</b> till?

        Peter
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • JR
          • April 2003
          • 2112

          #5
          hoppas det va en hyffsat bra diffusor, annars va 500 svindyrt för en mäskanläggning, som annars bara är en petflaska & en slang..hehe
          --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
          http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

          Kommentar

          Arbetssätt...