Hur många akvarier....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy.Trott
    • December 2007
    • 36

    Hur många akvarier....

    Hur många akvarier kan en "vanlig" människa ha utan att det går för långt...
    Jag och min fru gifte oss för typ 2 veckor sedan och veckan innan fick hon ett akvarium, sedan ett till veckan därpå, nu ett till i veckan som gått, jag vill ha ett i vardagsrummet som jag tänkte skulle passa och hon är med på det med, sedan flyttade vår inneboende ut idag och genast började vi planera ett akvarium i det nya "arbetsrummet", är jag helt frisk eller har fler människor sådana ryck? jag behöver bekräftelse på min friskhet eller mitt beroende...
    "en ful fisk gillar fula fiskar och vackra kvinnor, jag har båda"
  • Guest

    #2
    Jag får det till 3st?
    Helt normalt!
    Däremot så är jag helt emot akvarier i sovrummet, men t.o.m i hallen får det ju plats ett...

    Kommentar

    • Tommy.Trott
      • December 2007
      • 36

      #3
      Men nu är det ju både ett fjärde och ett femte på gång...
      "en ful fisk gillar fula fiskar och vackra kvinnor, jag har båda"

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Hur stort bor ni då?
        Är det snygga väl inredda kar så tycker jag knappt det kan bli för många.

        Kommentar

        • Wezzlan
          • December 2007
          • 181

          #5
          Jag har haft 4 akvarium som mest. Och det var i mitt eget sovrum när jag var 13 år. 375 liter, 160 liter, 65 liter, 20 liter. Jag skötte det och trycker de va jättekul. Så länge man sköter dom så är de ju ingen fara.
          **180**160**150**105**54**20**15**

          Kommentar

          • Tommy.Trott
            • December 2007
            • 36

            #6
            Vi bor i en 3:a och designen på karen har min fru fått bestämma så de är onekligen snygga...
            "en ful fisk gillar fula fiskar och vackra kvinnor, jag har båda"

            Kommentar

            • Maria - Sjöjungfru

              • January 2004
              • 4236

              #7
              Så många så att det fortfarande är roligt och inte känns som en belastning (skulle jag vilja säga)
              Och det är ju väldigt individuellt
              Maria - Sjöjungfru

              Kommentar

              • Whizzer
                • May 2005
                • 498

                #8
                Vi har "bara" 3 st, o folk tycker redan att vi är knäppa.. tilläggas bör väl oxå att de inte är så stora, 200L, 60L o 100L.. men vi bor i en 2a på 70kvm.
                Whizzer
                http://ninavarblane.blogspot.com

                Kommentar

                • Pazappa
                  • May 2007
                  • 330

                  #9
                  Socialstyrelsen informerar: Exakt 10,6 liter akvarium per kvadaratmeter boyta är tillrådligt, trevligt samt trivsamt. Allt därutöver anses osvenskt, för mycket och för fuktigt och beläggs av denna andledning med akvarieskatt som beräknas med ett halvt prisbasbelopp dividerat med antal fiskar vid mättillfället. Anmälan ska till Socialstyrlesen samt Skatteverket ha inkommit i två kopior senast den 12 januari det år mätningen avser.

                  Kommentar

                  • Koksalt
                    • November 2007
                    • 498

                    #10
                    Vi har 5 st. 375 liter, 144 liter, 60 liter, 54 liter och 20 liter
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

                    Kommentar

                    • Eurydike
                      • September 2004
                      • 931

                      #11
                      Vi har 5 stycken i en tvåa.. Skulle gott och väl få plats ett eller två till, men frågan är väl om det skulle bli snyggt eller så för trångt ut...

                      Kommentar

                      • petnym
                        • May 2002
                        • 5028

                        #12
                        Max ett akvarium per rum...
                        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                        Kommentar

                        • Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

                          #13
                          känner en som har 32 kar i sin lilla 2:a.....

                          Visserligen bara räkor med total vattenmängd på ca 600 liter.......

                          Ser ganska kul ut på den ena väggen. Ser ut som en gammeldags lanthandel,
                          med alla burkar stapplandes ovanpå varandra.....

                          Själv har jag bara 3 igång på mina 240 kvadratmeter, så jag tycketr gott att jag
                          kan fixa 7-8 st till......dock finns där vissa "vetorätter" på "regeringsnivå" som
                          sätter stopp för det......
                          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                          Kommentar

                          • Dysnomia
                            • April 2004
                            • 1692

                            #14
                            Ursprungligen postat av petnym
                            Max ett akvarium per rum...
                            Ajdå.. Är det lagstiftat?
                            Vi har 2 i vardagsrummet, 2 i "sällskapsrummet" och 1 i köket. 8 liter/m2. Funderar på om det får plats ett till någonstans utan att det blir estetiskt ful, men går bet...
                            Skånetös i Dalarna
                            MIN ZOON!

                            Kommentar

                            • miaz
                              • March 2007
                              • 171

                              #15
                              Ojoj, det blir mycket skatt ..... Vi har 8 stycken på 130 kvm. Det känns inte för mycket men det blir lite trångt när man ska ha gäster boende över julen....

                              Kommentar

                              Arbetssätt...