Trasig frigolit under akvariet!!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mariaa
    • January 2002
    • 591

    Trasig frigolit under akvariet!!!!!

    Hej!
    Jag har ett akvarium på 122 liter som nyligen varit hos glasmästaren för lagning. När det kom tillbaka så upptäckte jag att frigoliten som det brukar stå på är lite trasig. Det är borta ca 1 cm i ena hörnet. Alltså inte ända ner till bordet utan bara ca 1x1 cm och frigoliten är ca 5 cm tjock. Gör det något eller bör jag byta ut den? Jag har ett liggunderlag hemma, så i så fall använder jag det. För det gör väl inget om man skarvar. Alltså lägger flera bitar brevid varandra.
    Mvh Maria
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Eftersom frigolit inte är så dyrt hade jag bytt den. Det gör inget om du skarvar bara det är jämn höjd.

    Oscar Cederqvist
    -----------------
    310l Malawi
    105l Sällskaps
    42l Kampfisk
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • ossism
      • April 2002
      • 513

      #3
      jag tror inte att du behöver oroa dej.

      malar rockar.
      1200liter. http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=51465

      Kommentar

      • Mariaa
        • January 2002
        • 591

        #4
        Hej!
        Jag tror nog att jag byter ut den. Det är ju ändå snyggare med liggunderlag än en trasig 5 cm tjock frigolitskiva.
        Mvh Maria

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          #5
          <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
          Jag tror nog att jag byter ut den. Det är ju ändå snyggare med liggunderlag än en trasig 5 cm tjock frigolitskiva.
          <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

          Men hallå! Byta ut den för att en centimeter är borta är HELT onödigt. Möjligen av estetiska skäl då. 1 cm tjock frigolit är fullt tillräckligt.

          Peter
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • Mariaa
            • January 2002
            • 591

            #6
            Hej1
            Ja, jag tror ju inte att hela akvariet kommer att börja läcka p.g.a. detta. Men jag har en bit liggunderlag hemma som jag redan har klippt i. Har nyligen köpt ett nytt akvarium så jag köpte ett liggunderlag på ÖB för att ha under och i det akvariet. Så varför inte använda den bit som är kvar. Annars kommer den i alla fall bara att ligga och samla damm.
            Anledningen till att det är 5 cm tjock frigolitskiva under är för att jag hade en sån hemma när jag köpte akvariet. Men nu åker den ut!
            Mvh Maria

            Kommentar

            Arbetssätt...