höjd på koldioix tub?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bubbis
    • February 2003
    • 425

    höjd på koldioix tub?

    Letar efter en koldioxidtub som är max 65 cm, så den får rum i mitt akvarieskåp. Har fått tag i en, men den är för lång 77 cm. Vill ha en tub som minst är på 5 kg eller uppåt. Hur höga är era tuber och på hur många kg är de?
    Senast redigerad av bubbis; 18 November 2006, 06:58.
  • Fiddan
    • June 2006
    • 885

    #2
    Om du skulle ta den på diagonalen då?
    skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

    Kommentar

    • Mora-Nisse
      • January 2004
      • 73

      #3
      Min tub är 65 cm (inklusive kran) och är en 6 kilos. När jag köpte den frågade jag speciellt
      efter en tub som inte fick vara högre än 66 cm.
      Senast redigerad av Mora-Nisse; 17 November 2006, 17:17.
      LDA-31, LDA-33, L-091, L-134.

      Kommentar

      • Sintei
        • May 2006
        • 501

        #4
        min 6kg tub är på 82cm. Du får inte glömma att kranen de brukar sätta på begagnade tuber tar lite plats med. Dessutom kan det vara så att manometrarna tar ytterligare plats. Min lilla 2.8kg tub är på 70cm.
        www.akvascape.se - design i vattenvärlden

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          #5
          Min 6kg tub är ca 77cm och min 5,5 kg tub är nog ca 70cm (inkl manometrar).
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • bubbis
            • February 2003
            • 425

            #6
            Tackar för svaren. Jag ska försöka få tag i en tub som din Mora-Nisse, skulle passa perfekt i mitt skåp.

            Har tänkt på ytterligare en lösning, förutom att ha tuben i akvarieskåpet. Funderar på att ha tuben i garderoben, då skulle jag inte vara begränsad av att tuben skulle vara max 65 cm. Problemet är bara att garderoben är 5 meter från akvariet, men borde det inte gå att ha en 6-7 m lång koldioxidslang däremellan? Är det någon som testat att ha en lång slang mellan karet och tuben?

            Kommentar

            • Sintei
              • May 2006
              • 501

              #7
              lång slang är inga problem. Till mitt experiement akvarium har jag väldigt lång slang. Dock får du ha en backventil på den så inte hela fylls med vatten.
              www.akvascape.se - design i vattenvärlden

              Kommentar

              • jesper_b
                • June 2006
                • 1201

                #8
                Här har du en liten co2 tub, räcker inte så länge kanske om man har stort akvarium. http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=186&page=1
                Hämtar ut min på posten idag.

                men jag antar att du vill ha en stor tub som räcket läääänge.
                Senast redigerad av jesper_b; 18 November 2006, 08:05.
                www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                Mina Malar:
                L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

                Kommentar

                • petnym
                  • May 2002
                  • 5028

                  #9
                  Ursprungligen postat av smegga
                  Här har du en liten co2 tub, räcker inte så länge kanske om man har stort akvarium. http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=186&page=1
                  Hämtar ut min på posten idag.
                  "Engångstub"!!?!! -Kan bara drömma om vad det kostar i drift...
                  Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                  Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                  Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                  Kommentar

                  Arbetssätt...