Biltema-regulator???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Trulle&Jessica
    • March 2006
    • 9

    Biltema-regulator???

    Har precis fixat en 6kg brandsläckare med bortplockat stigarrör. Nu undrar jag om man kan använda biltemas regulator till denna? Har provat söka men ej hittat några bra svar bara idéer.
  • janne dansk
    • June 2004
    • 1740

    #2
    sökte på regulator på biltema, den som kom fram kan INTEandvändes
    den är avset at regulerar lufttryck. du måste ha en "svetstryckregulator"
    reduceringsventil heter det
    mvh janne
    Senast redigerad av janne dansk; 05 September 2006, 20:55.
    Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

    Kommentar

    • Trulle&Jessica
      • March 2006
      • 9

      #3
      Jag menade svetsregulatorn med 2 manometrar (borde skrivit det från början). Om jag köper en regulator i min akvariebutik så finns det 2 rattar på den, en för grovjustering o en för finjustering. Men om jag ska använda ph-controler, behöver jag då finjustera??? Fixar inte controlern detta?

      Kommentar

      • janne dansk
        • June 2004
        • 1740

        #4
        du måste ha någon form av nålventil efter regulatorn ,så du kan reglerar bubbeltakten "grovt" sedan fixar controllern resten
        mvh janne
        Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          #5
          Det är rätt viktigt att justera in flödet även vid användning av pH-kontroller om man vill att pH-värdet skall hålla sig riktigt stabilt.

          Jag har för övrigt precis lagt upp en omfattande artikel om CO2 i akvarium. Du hittar den via min blogg.
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • Trulle&Jessica
            • March 2006
            • 9

            #6
            Var hittar jag en regulator med nålventil som passar rakt på en 6kg brandsläckare?

            Kommentar

            • NE
              • January 2004
              • 1549

              #7
              Aquaristic är ganska bra på den typen av prylar, hoppas att denna länk fungerar;

              /Niklas

              Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

              Kommentar

              Arbetssätt...