Var kan jag köpa magnetventil?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fr BuBu
    • April 2004
    • 127

    Var kan jag köpa magnetventil?

    Jag råkade ikväll ut för en mindre rolig incident. Min magnetventil som är kopplad till min pH-kontroller började helt plötsligt att brumma och jag var på 2 sek framme och drog ur sladden eftersom jag turligt nog råkade stå precis där när det hände. Det visade sig då att den t.o.m hade börjat smälta så jag vill inte ens tänka på vad som hänt om jag inte varit hemma.
    Nu är frågan dock, var sjutton får jag tag i en ny, snabbt som ögat, helst igår?
    Vill mycket men kan lite
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    kollat annonsbörsen härinne ?

    provat att lägga ut en köpes annons härinne ?

    kan ju också gå upp tidigt och ringa runt till eventuella butiker runtomkring oh se om dom har nån liggandes.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Fr BuBu
      • April 2004
      • 127

      #3
      Nå kanske menade jag mer konktret förståss. Att kolla runt förstår jag faktiskt
      Men finns det att köpa i annat än akvariebutiker ex.?
      Vill mycket men kan lite

      Kommentar

      • janne dansk
        • June 2004
        • 1740

        #4
        fins at köpa i en industributik eller elaffär
        mvh janne
        Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          #5
          Jag tror att i slutändan är endå snabbaste sättet är att beställa från någon akvarieaffär (typ aquaristic.net) som saluför dessa, istället för att jag runt i veckor i alla möjliga och omöjliga bygg- och elbutiker...

          Posta gärna (...och bevisa att jag har fel) när du fått tag i en magnetventil!
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • Scalara
            • June 2006
            • 415

            #6
            Hej!
            Beställ från en akvarieaffär! Jag håller med föregående "talare"

            MVH: Scalara
            Min Zoon (mina bilder) http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=910806

            "Om du kan behålla ditt lugn när alla andra tappar huvudet, så är det mycket möjligt att du inte har fattat vad som händer." J.Kerr

            Kommentar

            • NE
              • January 2004
              • 1549

              #7
              När man köper magnetventil så är det viktigt att den är gjord för att vara konstant på.
              Vissa magnetventiler är klenare och klarar inte att vara konstant på utan kräver en viss duty cycle (att den slås av med jämna mellanrum), annars är det överhängande risk att den blir överhettad.
              /Niklas

              Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

              Kommentar

              • janne dansk
                • June 2004
                • 1740

                #8
                vad jag förstod på fråge-ställaren , så ville han ha tag i en ventil , "helst igår" jag har en ventil som är köpt i en industriaffär , som jag har haft sedan jag startade med co2 , 1-1/2 år, det är en mecman 230 v som har fungerat utan problem , så köpar man rätt så är det inga problem
                mvh janne
                Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

                Kommentar

                • tetra 1
                  • July 2005
                  • 1225

                  #9
                  Fr bubu vilken magnetventil andvände du? ska bli kul att höra...

                  Kommentar

                  • Fr BuBu
                    • April 2004
                    • 127

                    #10
                    Ursprungligen postat av tetra 1
                    Fr bubu vilken magnetventil andvände du? ska bli kul att höra...
                    Jag använde en från BioPlast som ju är avsedd till ändamålet. Jag har dock sista tiden tyckt att den har varit varm, men det trodde jag berodde på att min backventil gick i baklås då och då men även efter bytet av backventilen gick den väldigt varm, men jag trodde att det ev. var helt normalt, vilket jag i fredagskväll blev varse att så var inte fallet. Den hade smält ihop så att plasthöljet runt började bubbla innan den började låta illa, jag tackar ännu en gång min lyckliga stjärna att detta hände på kvällen när vi var hemma.

                    Jag har ännu en gång blivit räddad av Stoby djuraffär. Lasse som är en guldklimp skickade med en ny med post redan i lördags fm.

                    Psssst Janne Dansk! Jag är en hon
                    Vill mycket men kan lite

                    Kommentar

                    Arbetssätt...