Sladd lossnat på lysrörsarmatur.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    Sladd lossnat på lysrörsarmatur.

    En av de inkommande sladdarna har lossnat på min armatur har lossnat och nu vet jag inte var den hör hemma.
    Den ena inkommande sladden tar följande väg. In i en sockerbit och vidare med två sladdar - Lysrörshållaren, glimtändaren, drosseln (två lysrör) Men nu har jag en blå sladd som inte passar in någonstans.
    Hoppas att ni fattar vad jag menar
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,
  • papi
    • May 2006
    • 122

    #2
    Låter som den blå sladden också borde sitta på sockerbiten, men inte på samma ställe som den andra förståss. Om det är en jordad armatur finns det även en gröngul sladd som har kontak med chassit på något vis.
    Men chansa inte om du är osäker, en lampaffär kanske kan hjälpa dig annars?
    I spend most of my money on hobbies, the rest is just a waste.

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #3
      Prövar med att lägga in en enkel skiss
      Bifogade filer
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        De båda inkommande sladdarna borde rimligen vara kopplade till varsin av sladdarna som går till de båda hållarna längst till vänster på din skiss...
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • NE
          • January 2004
          • 1549

          #5
          Du saknar inkommande ström till dina drosslar, du bör nog leta efter något sätt att få den till dina drosslar.
          /Niklas

          Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

          Kommentar

          • NE
            • January 2004
            • 1549

            #6
            Din blå sladd ska på något sätt troligen till den sladd som går mellan ballasterna.

            Hittade en skiss här som verkar vara rätt:
            /Niklas

            Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

            Kommentar

            Arbetssätt...