Driftsäkert alternativ till Clas Ohlson's digitala timer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    Driftsäkert alternativ till Clas Ohlson's digitala timer

    Någon som har ett driftssäkrare alternativ Clas Ohlson's mycket opålitliga digitala timer? Jag behöver en med inställningstider ned till 1min.

    Clas Ohlson – allt för ditt hemmafix inne och ute med 365 dagar öppet köp. Fria returer och fri frakt från 999 kr*, hämta i butik eller välj din leverans.


    Den jädrans timern jag har nu (från Clas Ohlson) har återigen ställt om sig av sig själv och därefter under flera timmar tömt flera liter (över 50 dagsdoser) med gödning i ett av mina akvarier som därav svämmade över... Jag såg när det hände så jag slapp undan skador som tur var...
    Senast redigerad av petnym; 03 April 2006, 08:59.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt
  • Mohlén
    • January 2004
    • 273

    #2
    Skulle jag va dig skulle jag kolla efter lite mer exklusiva timers hos nån el-affär. Jag har en vanlig enkel timer som jag köpte via en el-affär för några år sedan som funkar perfekt och helt ljudlöst, medan de sämre billigare alternativ på exemelvis IKEA delvis fungerar men de väsnas en del.

    Kommentar

    • [xstream]
      • March 2006
      • 520

      #3
      Jag har en timer som kostade typ 30:- på Coop Forum.
      720L Malawi-biotop

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Ursprungligen postat av [xstream]
        Jag har en timer som kostade typ 30:- på Coop Forum.
        Går den ställa in på 1 minut driftstid?
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • [xstream]
          • March 2006
          • 520

          #5
          Njae, bara 15 min.
          720L Malawi-biotop

          Kommentar

          • BluesBoy
            • January 2004
            • 2559

            #6
            Den jädrans timern jag har nu (från Clas Ohlson) har återigen ställt om sig av sig själv
            Har du dömt ut artikeln utifrån ett exemplar eller har det hänt på flera? Jag blev lite nyfiken eftersom jag har använt CO-timern sedan den kom ut och har väl i dagsläget 7-8 st i drift. Har aldrig råkat ut för något strul bortsett från knasigheter vid tomt batteri.

            EDIT: Om det är art. 32-8618 du menar.
            BluesBoy
            http://www.bluesboy.se

            Kommentar

            • petnym
              • May 2002
              • 5028

              #7
              Ursprungligen postat av BluesBoy
              Har du dömt ut artikeln utifrån ett exemplar eller har det hänt på flera? Jag blev lite nyfiken eftersom jag har använt CO-timern sedan den kom ut och har väl i dagsläget 7-8 st i drift. Har aldrig råkat ut för något strul bortsett från knasigheter vid tomt batteri.

              EDIT: Om det är art. 32-8618 du menar.
              Jag menar artikelnummer: 36-1050

              Vid tidigare problem (ihop med MH-belysning) växlade jag mellan två stycken olika exemplar med samma problem på båda. Denna gång körde jag återigen med en av dessa för jag trodde den skulle fungera bättre med mindre last, men det gör den uppenbarligen inte...
              Gräset är grönare på andra sidan glaset...
              Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
              Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

              Kommentar

              • desiredillusion
                • February 2006
                • 512

                #8
                Jeg hadde to timere fra Clas Ohlson som det var problemer med. Den ene gikk klokken på saktere og saktere, så etter to ukers tid var tiden lyset sto på opp til en time lengre enn hva innstillingen skulle si. Og den andre bare sluttet klokken å gå på, så den slo seg jo ikke på...
                Vet ikke om det er den samme som dere snakker om, dette var en hvit enkel en (kunne stilles inn på ca 10 minutters nøyaktighet), som de solgte i topakning.
                Så da har vi tre stykker som er vanskelige
                I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

                Kommentar

                • MantaC0re
                  • July 2005
                  • 512

                  #9
                  Petnym:Har du provat biltemas digitala timer??
                  If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

                  Kommentar

                  • Raven
                    • February 2005
                    • 15385

                    #10
                    Ursprungligen postat av BluesBoy
                    EDIT: Om det är art. 32-8618 du menar.
                    är just dne jag kör och det enda negativa ja har att säga om den är att den inte ställer om sej själv till sommartid
                    annars har den funkat klockrent.

                    petnym, du har möjligtvis inte kommit åt knappen som slumpar fram av/på som bl.a används för att fejka att nån är hemma genom tända/släcka lampor.
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

                    Kommentar

                    • viggen_l
                      • April 2002
                      • 117

                      #11
                      Jag har också haft problem med CO timers, Den första nollstälde sig utan förvarning ett ar gånger, fick då en ny men den har också strulat, Nu är det en mini PLC som sköter allt.

                      /Viggen_l

                      Kommentar

                      • jower
                        • December 2002
                        • 472

                        #12
                        jag köpte en 32-8611 som jag e mkt nöjd med. Lite dyrare dock...

                        edit. minsta tid e 1min...
                        /Johan

                        Kommentar

                        Arbetssätt...