Jag köpte idag en ny droppvärmare.....glad la jag den i akvriet, men när jag kände på vattnet så fick jag en liten stöt. visserligen har jag ett "sår"(inte ett riktigt men lite skinn borta)på just det fingret, men skall det vara så??.......fick ingen stöt med andra handen!
droppvärmare....
Kollaps
X
-
Jag vet inte vad en droppvärmare är för något, men du skall aldrig använda någon 230V-utrustning som på något sätt kan ge dig stötar genom vattnet.
PeterGräset är grönare på andra sidan glaset...
Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt -
Jag har aldrig hört talas om att en doppvärmare ger stötar så det bör du kolla upp med din zoo handlare. Sedan är det ett plus att använda doppvärmare speciellt om man vill ha yngel för då har man möjlighet att styra tempereaturen lite. Dock inte för mycket eftersom att fiskarna tar skada av att kroppstemperaturen ändras mycket och ofta. men några grader gör ingenting. Men kolla med din zoohandlare och hör vad dom säger! Lycka till!MiaKommentar
Kommentar