Aquael armatur hjälp!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Michilichi
    • November 2012
    • 2

Aquael armatur hjälp!

Hejsan, jag har ett aquael hexagon 60liter och armaturen har på något konstigt sätt gett upp. Provade byta lampa, vilket inte fungerade och sedan mätte vi med elpenna som visade att det inte skickades någon ström vidare efter själva på/avknappen. Så nu behövs alltså en helt ny armatur. Har googlat men inte hittat någonting, vet någon här var man kan få tag i dessa eller vad man annars kan ersätta armaturen med?
    Tack på förhand!
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

Fråga din lokala zoobutik (gärna en som du ofta handlar i) ifall dom kan ta hem en ny till dig. Grossisterna bör ha

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Administrator

• December 2001
      • 48148

Det är dogman.se som är grossister för aquael - hittade på deras hemsida ett artikelnummer för rampen http://www.dogman.se/akvaristik/bely...gon-set-2.html
      Men vet inte om det är just denna - men du får väl kolla via en affär som handlar med Dogman.

Sedan kan ju ramperna vara rejält dyra - ofta minst lika dyra som själva akvariet - men det får du ju reda på.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• freddi36
        • December 2010
        • 2882

Har du täckglas så kan du köpa IKEAs LED-puckar ifall du vill ersätta rampen. Blir ett väldigt snyggt ljus, jag har dom över ett av mina

Kommentar

Arbetssätt...