[quote='[xstream]']Utan att förolämpa något för mycket måste jag bara undra om någon mer än jag uppfattar Yuri som yngre och yngre för varje inlägg han/hon gör?
En högst personlig åsikt är att den här tråden inte rör sig en millimeter, samma inlägg kommer om och om igen där samma sak frågas och sedan förklaras.
Förresten Yuri, kan det vara så att du blandar ihop visningen av inlägg i vanlig tråd och vid svar? Vid svar så hamnar hela tråden baklänges nämligen.
Vill du förresten ha ett mer tacksamt objekt för din strävan att göra världen till en plats där allt kostar efter vad det borde så tycker jag du ska gå till
www.wow-europe.com och höra efter hur de redovisar en inkomst på 600 miljoner i månaden och en vinst från försäljning på uppåt 2 miljarder kronor.
Cheers[/quote]
Jag fyller 50 nästa gång.. och tjänar som den driftssäkerhetsansvarige jag är, varken mer eller mindre.
... men jag tar inte betalt för avatarer på mitt forum.. ;)
Till yttermera visso har jag knäckt extra som moderator och delvis spelutvecklare på ett mycket stort forum för historiska strategispel, ett forum med hela världen som arbetsfält och med engelska som huvudspråk. Det forumet är "befolkat" av 58.500 medlemmar från jordens alla hörn och det har skrivits drygt 5.4 miljoner inlägg i det. Det är också ett vbulletin-forum precis som Zoopet och inläggen i en tråd hamnar i den ordning dom skrivs. Jag vet inte om det är något med mina inställningar men inläggen som skrivs i den här tråden hamnar inte kronologiskt på min skärm iaf..
Det man kan säga om
http://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php i övrigt är att dom inte heller tar betalt för avatarer, scenariobeskrivningar eller extra add-ons till spelen... tvärtom så delas en del kompletta spel ut till vissa användare som visat sig vara en tillgång för företaget som beta-testare, faktainsamlare mm, mm.
Kanske nåt även för Zoopet?... Då behöver ju inte Fohrman och Christer slita häcken av sig utan kan få hjälp - gratis hjälp.. med artbeskrivningar, utveckling av forum mm..
Jag säger inte att min uppfattning om hur ett forum bör eller ska drivas är bättre än Fohrmans, men jag måste väl få ha en uppfattning om det - även om det skulle avvika från din eller andras?..
Eftersom jag vet vad det kostar att slänga upp ett på nätet så vet jag också att bara är trams att komma dragande med "utvecklingskostnader" i samband med det. Vilken 14-åring som helst med intresser för internet och servrar kan lägga upp ett vbulletinforum som ser exakt likadant ut som Zoopet, det enda som eventuellt skulle skilja är grafisk utformning och vilka moduler man väljer att snöra upp. Det kostar ingenting att låta users använda personliga avatarer, det är ett val som Kjell har gjort själv.. det är inte ens förenat med någon arbetsinsats av nämnvärd omfattning. Skulle tro att det är som på Phpbb2 att man kryssar i en ruta "tillåt personliga avatarer" eller liknande..