Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 1 av 7 1 2 3 4 5 6 7 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 122

Standard Zoopet - betalsida, eller?

Zoopet var ju från början tänkt att bli en betydligt större sajt med alla sorters husdjur. Det hela skulle finansieras av bannersförsäljning.

Hela detta projekt har dock skrinlagts pga att det inte funnits något större intresse för att köpa banners. Detta är väl ingen större sensation eftersom det idag är få sajter som ekonomiskt bygger på annonser (banners) som ger överskott.
    Eftersom sidan inte ekonomiskt går ihop så har detta inneburit att jag och Christian idag inte längre lägger ner så mycket tid på Zoopet och att det t.ex. därför nu inte längre händer så mycket här.

Vi har idag tre möjliga vägar att gå
    Alt. 1/ Lägga ner sidan - detta är dock INTE aktuellt
    Alt. 2/ Det får fortsätta som det är - dvs med minimalt intresse från vår sida (t.ex. med 10 nya artbeskrivningar per år istället för med mer än 100 som det var tidigare; med 2 nya artiklar per år istället 20 nya artiklar etc.). De brister som finns får vi fortsätta att leva med.
    Alt. 3/ Att jag och Christian börjar arbeta aktivt med att förbättra sidan genom att lägga in betydligt fler funktioner.
    En förutsättning för att vi skall göra detta är dock att sidan börjar ge ett visst överskott så att vi i alla fall får tillbaka lite för all den tid som vi lägger ner. Det enda möjligheten som vi ser att få in pengar är att delar av Zoopet blir en betalsida.

Det är om Alt. 3 som jag efterlyser en diskussion.

Självklart kommer det mesta av vad som idag finns på Zoopet även fortsättningsvis att vara helt fritt som Forumet, allt som finns i högermenyn på första sidan, de flesta artbeskrivningar etc.
    Vad som kommer att ingå på betalsidan blir först och främst de tilläggsfunktioner som tillkommer.
    Det blir ungefär som på aftonbladet.se där nyheterna kan läsas av alla men som har en avdelning som heter "plus" där det kostar ca. 300 kr per år att ta del av.

Vad Zoopets betalsida kommer att kosta är självklart avhängigt av hur många nya "plusfunktioner" som tillkommer, men med all säkerhet blir det en bit under vad Aftonbladets "plus-sida" kostar.

Vad jag efterlyser i denna diskussion är en helt förutsättningslös diskussion om vad som "Zoopets plus-sida" skulle kunna innehålla och som ni t.ex. anser att det skulle vara värt att betala en knapp 50-öring om dan för att ta del av.
    Så vilka förbättringar och nya funktioner efterlyses?

Standard

Denna fråga har redan berörts i en helt annan tråd och jag lägger nedan in ett inlägg från signaturen FI i denna tråd.
    Kjell Fohrman

Här är ett fåtal funktioner som jag personligen skulle kunna tänka mig att betala för.

* Möjligheten att posta bilder direkt i trådarna, det borde gå att genomföra om bara de betalande medlemmarna kan utnyttja funktionen, då ni har allas adressuppgifter så är det nog ingen som törs missbruka förtroendet och posta stulna eller opassande bilder.

* Ett personligt modifierbart bildgalleri med möjligheten att skapa egna mappar för bilderna osv. Det vore även skoj om andra medlemmar kunde lägga in kommentarer och betygssätta bilderna.

* Möjlighet att använda valfria avatarer.

* Medlemmarnas bilder i stil med det som finns på ciklid.se.

* Användarrecensioner av produkter.

* En lista i användarprofilen med länkar till de artiklar man har skrivit.

* Artiklarna bör gå att betygsätta och en topplista med artiklar med högst betyg kan visas på förstasidan i stil med topplistan över de populäraste fiskarterna.

* En särskilt intressant eller på annat sätt "viktig" artikel kan väljas ut varje månad av er som driver sidan. Månadens artikel. Placeras länken på en bra plats på framsidan så sporrar det en att skriva inspirerande och engagerande artiklar vilket gynnar sidan.

* Samma sak skulle kunna göras bland medlemmarnas bilder, topplista baserad på betygssättning av medlemmarna, månadens bild skulle kunna utses av er som driver sidan. Alternativt så skulle man även kunna dela ut ett litet pris, kanske en gratis framkallning av vinnarbilden eller nåt liknande. Andra medlemmar borde också förmånligt kunna köpa en framkallning av "Månadens bild", fotografens namn måste givetvis tydligt visas på fotot.

* Varje år så skulle man kunna dela ut en foto-kalender innehållande årets vinnare i "Månadens bild".

* Medlemsrabatter och årliga specialerbjudanden, gärna på böcker och mat.

Sedan kommer jag tyvärr inte på något mer just nu, men några generella förändringar jag personligen skulle uppskatta är en mer strukturerad och enkel indelning av kategorierna på forumet. Det är även onödigt att visa upp antalet inlägg man har skrivit direkt i trådarna, detta borde gömmas bort i profilerna istället så att man inte luras att tro att en som har skrivit 3000 inlägg kan mer än en som har skrivit 3. Jag tycker även att listan på första sidan bör förändras(alternativt plockas bort) så att man ser vilken kategori tråden hör till samt så att listan delas upp så att t.ex. endast de 2 senaste inläggen i varje kategori visas upp, på så sätt så kan alla oavsett specialintresse ha nytta av listan.

I överlag så tycker jag dock att artbeskrivningarna i sig gör det värt att betala en liten slant om detta skulle krävas för att Zoopet säkert ska finnas kvar, inte flera hundra kanske men en liten slant...

Mvh Fredrik Isaksson
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Standard

Och nedan följer ett inlägg av signaturen Annika i samma tråd
    Kjell Fohrman

Jag gillar FIs idé om ett Zoopet-delux! Jag kan tänka mig att betala 200-350 kr per år för att tex:

*kunna skriva ut artbeskrivningarna i ett snyggare format som
    reggade zoobutiker kan.
    *få en medlemstidning.
    *kunna lägga upp lite bilder i ett eget fotoalbum på Zoopet.
    *få erbjudanden om rabatter på akvarietillbehör, foder, böcker etc.
    Erbjudanden kanske kan finnas i form av en online shop för medl.
    *få tillgång till ett medlems-artikel-arkiv där medl. kan lägga in
    sina egna artiklar.

Har många idéer //Annika

Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Standard

Jag gillar det som framkommit här. Många punkter av det som jag tycker känns relevant till en "plus-variant" finns redan i de inlägg som Kjell skrivit...

Däremot så ser jag verkligen att Zoopet.com och ciklid.se kunde samarbeta i en "plus-variant"...

Forumet och "baskunskaper/info" kan finnas tillgängligt för alla.

Standard

Alt 3 är ett mycket bra förslag, FI tar upp en del av de önskvärda funktioner som vore fint att ha med, kanske skulle det vara ännu mer saker som ska ingå under "betaldelen".
    Antal inlägg skulle jag däremot inte vilja att det försvinner, jag baserar inte kunskap med antal inlägg men det sätts i ett sammanhang ofta om personen är en sån som bara "springer förbi" och har slängt in 2-3 inlägg om nått denne har hört... detta på samma sätt som en betalande medlem skulle ses som mer seriös inom hobbyn i en disskussion.. därmed inte sagt att en som skrivit 2 inlägg inte kan något eller att en betalande medlem skulle vara seriös men det tillhör en del av allmänkänslan av en person när man inte prata "ansikte mot ansikte" för mig iallafall.

2-300kr per år är inga skuggor för min del att kasta in, jag har redan gjort ett halvtamt försök att bidra med en slant men dessa tas inte emot då det ställer krav från andra sidan(fast jag var nöjd som det var;) de som anser sig inte har råd har ju ändå möjligheten att vara med så..
    Guardians Of Catfish - www.goc.se

Reg.datum
    apr 2002
    Blogginlägg
    6

Standard

Jag tycker att det här är en lysande idé... alla funktioner som radats upp ovan är helt klart värda att betala för.
    Jag vet inte om det skulle kosta för mycket att administrera följande, men tänka på det kanske, nämligen att även ta betalt för andra tjänster.
    Forumet t ex.... låt den som registrerar sig använda forumet gratis i en period... sedan får man betala en liten summa, 100 kr/år, för att använda det. Då skulle man helt klart slippa en del mysko personer....
    Jag skulle lätt betala 3-500 kronor för att få tillgång till Zoopet delux med de funktioner som FI och Annika föreslagit.

Reg.datum
    mar 2003
    Blogginlägg
    702

Standard

Jag är allergisk betalsiter, men jag förstår att det kan bli nödvändigt.

Som jag ser det har Zoopet <u>en</u> gigantisk fördel gentemot alla andra akvariesiter på nätet: fiskbeskrivningarna. Det finns andra siter som har beskrivningar, men inte alls lika heltäckande eller bra som Zoopet.
    Tillgång till fiskbeskrivningarna är nog det enda jag skulle betala för.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Standard

Jag tycker det låter som en bra idé att ta ut en viss avgift för att få tillgång till allt på zoopet.com. Själv skulle jag kunna tänka mig en avgift för zoopet på en 200-300 kronor per år. Men då förväntar jag mig lite mer. Fler nya artbeskrivnigar, fler nya artiklar och fler nya bilder. Jag tror att det skulle locka fler användare om man kunde erbjuda den servicen mot en medlemsavgift. Idén med att använda sig av såkallade "banners" är också en bra tanke när det gäller att få in lite mer pengar till sajten.
    To be or not to be a cichlidlover that´s no question

Standard

Betalsida?Visst borde man få betalt för att besöka Zoopet :-)
    Har ni övervägt "icke akvaristisk" reklam (tex via Tradedoubler)?Banner längst ner på sidan och/eller när man loggar in samt en uppmaning till alla att klicka på reklambannern vid varje besök.Borde väl kunna ge motsvarande pengar?
    mvh/harbard

Standard

Jag betalar gärna för att få tillgång till medlemmarnas artiklar och fotoalbum. Vi vet att det finns mycket duktiga fotografer och artikelskrivare bland Zoopetarna och då skall det utnyttjas. F1 har kommit med de flesta funktioner som behövs, men jag funderar vidare.

Guy

Standard

Hej! Jag måste anmäla avvikande uppfattning. Det som fick mig att kasta mig in i mitt slumrande intresse var i mycket den fantastiska tillgängligheten på zoopet, men även på ciklid.se. Att kunna få support på minuten av engagerade, välvilliga personer är en fördel som ej kan överskattas. Varför skulle inte detta funka på en betalsajt? Jo, för att oavsett om man har kvar flera funktioner som gratistjänster, så är den bestående känslan att man missar allt intressant om man inte betalar. Dessutom är många (inte jag) rädda för att betala över nätet. Jag förstår att det finns behov av att dra in pengar, men ärligt talat, hur många personer blir det som lägger 300 kr per år för de funktioner som beskrivits ovan? Skillnaden i omsättning borde bli marginell. Däremot så tror jag man kan sälja annonser i högre utsträckning, förutsatt att sidan är lika välbesökt som nu. T.ex. borde akvarietillverkarna vara intresserad av enkla vägar till sina sajter. "Juwel Rio 200", vad är det? Nåja, detta är min känsla, jag önskar er lycka till med sajten för den är verkligen bra. Oavsett vad ni väljer så förstår jag dilemmat. Med vänlig hälsning;
    David
    100 liter 1+2 fjärilsciklider, kakaduaciklider 1+2, ancistrus, neontetror.

Standard

Tycker det är bra ideer och kan tänka mig att betala för tjänsten.
    Har också en annan fundering. Det finns ett otal bra artiklar svenska och utländska på webben och många hittar man inte. Tänk om man kunde koppla dessa till ämnet. dvs om man hittar en bra artikel om t.ex odling av neontetra så kan denna läggas till artbeskrivningen.
    Artiklar om fiskars näringsupptag finns hos foder etc. etc
    Hade ett stort weblänkbibliotek varit något.

Standard

Mikrobetalningar är senaste ravet.

SMS:a ett nummer så utökas t ex ens bildgalleri med 10 bilder till.
    SMS:a ett nummer så får du lägga in en annons.
    SMS:a ett annat (dyrt) nummer så hamnar din annons först.
    SMS:a ett nummer så får du en guldstjärna i ett år.
    SMS:a ett nummer så får man vara med i veckobildtävlingen med lotteri.
    SMS:a ett nummer så får du valfri artbild som bakgrundsbild på din telefon.
    SMS:a ett nummer så får du valfri medlemsbild som bakgrundsbild på din telefon.

Saker alla kan vara utan, men som ger lite extra edge/funktionalitet åt dom som vill.

Fungerar löjligt bra för blocket.se.

Standard

jag har redan gjort ett halvtamt försök att bidra med en slant men dessa tas inte emot då det ställer krav från andra sidan(fast jag var nöjd som det var;)
    Detta med att man kan ställa krav om man har betalt för något är faktiskt den främsta anledningen till att jag alltid varit emot att ha en del av Zoopet som betalsida (Christian har varit mer positiv till betalsida).
    Idag är ju allt gratis och då kan man betydligt lättare strunta i de klagomål som kommer in, men om man betalt någon/några hundralappar så kan man också ställa krav (inom rimlighetens gräns).

Mina kommentarer till de förslag som inkommit och om möjligheten att genomföra dessa.

1/ Möjligheten att posta bilder direkt i trådarna
    SVAR JA.

2/ Ett personligt modifierbart bildgalleri med möjligheten att skapa egna mappar för bilderna osv. Det vore även skoj om andra medlemmar kunde lägga in kommentarer och betygssätta bilderna.
    SVAR JA.

3/ Möjlighet att använda valfria avatarer.
    SVAR JA

4/ Medlemmarnas bilder i stil med det som finns på ciklid.se.
    SVAR JA

5/ Användarrecensioner av produkter.
    SVAR JA - ÄVEN RECENSIONER AV AFFÄRER

6/ En lista i användarprofilen med länkar till de artiklar man har skrivit.
    SVAR - SANN0LIKT JA

7/ Artiklarna bör gå att betygsätta och en topplista med artiklar med högst betyg kan visas på förstasidan i stil med topplistan över de populäraste fiskarterna.
    SVAR JA

8/ En särskilt intressant eller på annat sätt "viktig" artikel kan väljas ut varje månad av er som driver sidan. Månadens artikel. Placeras länken på en bra plats på framsidan så sporrar det en att skriva inspirerande och engagerande artiklar vilket gynnar sidan.
    SVAR JA - MEN EN FÖRUTSÄTTNING ÄR FÖSTÅS ATT DET KOMMER IN FLERA ARTIKLAR PER MÅNAD.

9 A/ Samma sak skulle kunna göras bland medlemmarnas bilder, topplista baserad på betygssättning av medlemmarna, månadens bild skulle kunna utses av er som driver sidan. Alternativt så skulle man även kunna dela ut ett litet pris
    SVAR JA

9 B/ Andra medlemmar borde också förmånligt kunna köpa en framkallning av "Månadens bild", fotografens namn måste givetvis tydligt visas på fotot.
    SVAR NEJ - ATT BÖRJA SÄLJA FOTON KRÄVER EN MASSA ARBETE SOM INNEBÄR MER ARBETE ÄN DET GER PENGAR

10/ Varje år så skulle man kunna dela ut en foto-kalender innehållande årets vinnare i "Månadens bild".
    SVAR - EVENTUELLT. FÖR DETTA KRÄVS ATT DET ÄR MINST 1000 BETALNDE MEDLEMNMAR ANNARS BLIR DET FÖR DYRT.

11/ Medlemsrabatter och årliga specialerbjudanden, gärna på böcker och mat.
    samt
    få erbjudanden om rabatter på akvarietillbehör, foder, böcker etc.
    Erbjudanden kanske kan finnas i form av en online shop för medl
    SVAR - EVENTUELLT. ENBART I MINDRE SKALA TYP NCS BONUSERBJUDANDE OCH/ELLER PÅ LÄTTFÖRPACKADE PRODUKTER TYP BÖCKER.

12/ kunna skriva ut artbeskrivningarna i ett snyggare format som
    reggade zoobutiker kan.
    SVAR JA

13/ få en medlemstidning.
    SVAR NEJ OM DU MED DITT FÖRSLAG MENAR EN PAPPERSTIDNING - DET SKULLE BLI ALLDELES FÖR DYRT OCH KRÄVA FÖR MYCKET ARBETE

14/ få tillgång till ett medlems-artikel-arkiv där medl. kan lägga in sina egna artiklar.
    SVAR JA

Andra synpunkter:

"Däremot så ser jag verkligen att Zoopet.com och ciklid.se kunde samarbeta i en "plus-variant"..."
    Svar: Självklart kan vi samarbeta i vissa frågor, men jag tycker också att de bägge sidorna inte skall bli för lika utan behålla sin särprägel.

"Forumet t ex.... låt den som registrerar sig använda forumet gratis i en period... sedan får man betala en liten summa, 100 kr/år, för att använda det. Då skulle man helt klart slippa en del mysko personer...."
    Nej forumet skall nog förbli öppet för alla även om det självklart innebär en del avigsidor som du skriver.

"Det är även onödigt att visa upp antalet inlägg man har skrivit direkt i trådarna, detta borde gömmas bort i profilerna istället så att man inte luras att tro att en som har skrivit 3000 inlägg kan mer än en som har skrivit 3."
    Svar: Jag tycker nog inte att det stör så mycket - personligen så har jag även en viss nytta av att antalet inlägg syns direkt eftersom jag behandlar nykomlingar lite annorlunda än "gamlingar" när de skriver ett inlägg i fel kategori.

"Jag tycker även att listan på första sidan bör förändras(alternativt plockas bort) så att man ser vilken kategori tråden hör till samt så att listan delas upp så att t.ex. endast de 2 senaste inläggen i varje kategori visas upp, på så sätt så kan alla oavsett specialintresse ha nytta av listan."
    Kan alltid diskuteras om ens denna lista skall finnas med och hur inlägg den skall innehålla. Oavsett vilket så skrivs det redan nu så många inlägg i Zoopets forum att den ändå mer blir av akademiskt intresse som en reklamskylt för att forumet finns.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

Standard

Visst är det okey att betala om man får något för det och bara att slippa påhoppande reklam och jobbiga banners är ju nästan nog.

Dock ställer jag mig tvärt emot alla former av SMS betalning!! Många ställen har enbart det och raderar då direkt bort alla oss som har företagsmobiler. Tror inte mitt jobb är villiga att betala för sånt.
    /Mats Åhrman
    http://www.gosatta.org
    http://www.stockholmsciklidklubb.com
    http://www.ciklid.se

Standard

Har också en annan fundering. Det finns ett otal bra artiklar svenska och utländska på webben och många hittar man inte. Tänk om man kunde koppla dessa till ämnet. dvs om man hittar en bra artikel om t.ex odling av neontetra så kan denna läggas till artbeskrivningen.
    AquaForum.dk har löst detta så att medlemmarna får lägga till sina fiskar i en egen artlista. Dessa är kopplade till artregistret så man har en funktion där man kan söka vilka medlemmar som håller just den arten. Där kan man även lägga till till externa länkar som handlar om den fisken.
    Guy

Standard

Dock ställer jag mig tvärt emot alla former av SMS betalning!! Många ställen har enbart det och raderar då direkt bort alla oss som har företagsmobiler. Tror inte mitt jobb är villiga att betala för sånt.
    Det behöver inte vara SMS. Bara att ringa ett nummer. En bonus om man kan få jobbet att betala, i annat fall kanske ett Zoopet-betalkort 8)

Standard

Men när det gäller det här med medlemmarnas artiklar ställer jag mej verkligen frågande. Skriver jag en artikel vill jag ju i första hand få den spridd.
    Skall en artikel hamna på en betalsajt skall rimligen betalsajten köpa artikeln av författaren.
    Det finns ju andra sätt att publicera sina artiklar men jag skulle välja zoopet om artikeln på så sätt blir mer spridd.

MVH Erik T

Killies is a lifetime passion
    Min zoon Min artlista Min blogg

<-- Just eating some grilled squid

Standard

Jag är gärna med och betalar men jag skulle i så fall vilja se lite olika betalnivåer; ju mer man betalar desto mer få man tillgång till. Jag känner inte att jag har nåt behov av att kunna visa avatarer och bilder på mig mitt i inläggen..

Standard

Det kom in ytterligare synpunkter under tiden som jag skrev mitt förra långa svar - kul att ni engagerar er.
    Här några ytterligare svar från mig.

15/ Tillgång till fiskbeskrivningarna är nog det enda jag skulle betala för.
    Som jag ser det skulle basfiskbeskrivningarna (ca. 500) vara tillgängliga för alla och sedan skulle alla nya artbeskrivningar enbart vara tillgängliga för "plus-medlemmarna". Antalet artbeskrivningar skulle utökas kraftigt från dagens 500 + 369 och sedan ytterligare en per dygn.

16/ SMS:a ett nummer så utökas t ex ens bildgalleri med 10 bilder till.
    SMS:a ett nummer så får du lägga in en annons.
    SMS:a ett annat (dyrt) nummer så hamnar din annons först.
    SMS:a ett nummer så får du en guldstjärna i ett år.
    SMS:a ett nummer så får man vara med i veckobildtävlingen med lotteri.
    SMS:a ett nummer så får du valfri artbild som bakgrundsbild på din telefon.
    SMS:a ett nummer så får du valfri medlemsbild som bakgrundsbild på din telefon.
    SVAR. FLERA BRA FÖRSLAG SOM T.EX. DE TVÅ SISTA. SEDAN FINNS DET JU IDAG FLERA VETTIGA BETALFORMER SÅ ATT BINDA UPP SIG TILL SMS BEHÖVS SÄKERT INTE.

17/ AquaForum.dk har löst detta så att medlemmarna får lägga till sina fiskar i en egen artlista. Dessa är kopplade till artregistret så man har en funktion där man kan söka vilka medlemmar som håller just den arten. Där kan man även lägga till till externa länkar som handlar om den fisken.
    SVAR. LÅTER SOM EN BRA IDÉ.

Sedan mina kommentarer till andra synpunkter som inkommit.

"Har ni övervägt "icke akvaristisk" reklam (tex via Tradedoubler)?Banner längst ner på sidan och/eller när man loggar in samt en uppmaning till alla att klicka på reklambannern vid varje besök.Borde väl kunna ge motsvarande pengar?"
    Svar: Jodå, vi har inget emot reklam för andra verksamheter men tyvärr är akvaristiksidor inte direkt något som lockar till sig de med gott om pengar. Har också kollat vad t.ex. Tradedoubler skulle ge och de pengar som skulle komma in var försummbara.

"Varför skulle inte detta funka på en betalsajt? Jo, för att oavsett om man har kvar flera funktioner som gratistjänster, så är den bestående känslan att man missar allt intressant om man inte betalar."
    Svar: Det är möjligt men de kommer ju inte att gå miste om så mycket jämfört med idag då inget nytt händer på sidan.

"Dessutom är många (inte jag) rädda för att betala över nätet. Jag förstår att det finns behov av att dra in pengar, men ärligt talat, hur många personer blir det som lägger 300 kr per år för de funktioner som beskrivits ovan? Skillnaden i omsättning borde bli marginell."
    Det är möjligt att så är fallet - men i så fall faller ju hela idén och Zoopet kommer att ligga kvar på dagens nivå.

"Däremot så tror jag man kan sälja annonser i högre utsträckning, förutsatt att sidan är lika välbesökt som nu. T.ex. borde akvarietillverkarna vara intresserad av enkla vägar till sina sajter. "Juwel Rio 200", vad är det?"
    Tyvärr är så inte fallet - vi har faktiskt lagt ner rätt mycket pengar på att marknadsföra oss, men intresset har varit mycket lågt. Tror läget hade varit helt annorlunda om sidan hade handlat om hundar och katter än om akvariefisk efetrsom den branschen är oerhört mycket större - nu är det dock så att mitt intesse är akvariefisk och därför handlar sidan om dessa.

"Men när det gäller det här med medlemmarnas artiklar ställer jag mej verkligen frågande. Skriver jag en artikel vill jag ju i första hand få den spridd.
    Skall en artikel hamna på en betalsajt skall rimligen betalsajten köpa artikeln av författaren.
    Det finns ju andra sätt att publicera sina artiklar men jag skulle välja zoopet om artikeln på så sätt blir mer spridd."
    Svar: Det blir ju upp till den som skickar in att avgöra om de vill bidra eller inte - självklart är det frivilligt.
    En viss ersättning kommer det också att bli genom att medlemmarna får rösta på de inskickade bidragen och vinster utdelas. Hur många och hur stora beror på hur många medlemmar som ansluter sig.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

Sidan 1 av 7 1 2 3 4 5 6 7 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB