OK jag förstår. Jag vill inte göra dig ledsen men sorgmanteltetror och slöjisar kan vara en dum kombination... Så här står det på zoopets infosida om sorgmanteltetror:
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=433 "Om man har få av denna art, kan de ibland börja bita lite på fenorna hos fiskar med långa fenor".
De är alltså stimfiskar och vill gärna vara ett gäng på minst 8-10 för att känna sig lugna. Och med tanke på att de blir relativt stora kan det bli för trångt i akvariet.
Lite svårt det där, för guldfiskar kan inte heller bo ihop med för små fiskar, då dessa bara blir mat åt dem :rolleyes:
Finns det inga andra fiskar du kan tänka dig ha istället för slöjstjärtar? Det finns ju så många fina och trevliga fiskar. Om jag vore du skulle jag åka och titta på en massa olika fiskar och anteckna artnamnen på dem som intresserad dig. Sen kan du läsa på om dem lite innan du bestämmer dig.
Ibland har man tänkt sig en sak från början, men kommer sen fram till nånting helt annat. Det viktiga är att alla blir nöjda och glada. Dvs både en själv och fiskarna :)