Vart fyller ni CO2 söder om Stockholm?

#1 - 19 november 2005 13:23
Såg precis till min förskräckelse att gasen börjar sina, hoppas jag klarar helgen..
Känns som jag har någon smygläcka nånstans, borde räckt lite längre än två månader.

Så, vart är det billigast att fylla gas söder om Sthlm?
Gärna så mycket söder som det går eftersom jag bor i Nynäshamn
#2 - 19 november 2005 14:40
Kolla denna tåt, Mickes inlägg på slutet !

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=80451

Min räckte ca tio dagar sedan trycket börjat sjunka ifrån 60bar.
#3 - 19 november 2005 14:52
Tumba skulle kunna funka men jag är tacksam för flera tips
#4 - 19 november 2005 15:15
Detta kan vara värt att testa.

Höfvits Brandsäkerhet - Stockholm
Tel. 070-313 69 53
Mörbyv. 43 B, 14931 NYNÄSHAMN
#5 - 19 november 2005 15:27
Där bytte jag min tub sist när provtryckningen gått ut, men där går det inte att fylla, bara byta in sin gamla mot en ny och det går på dryga tusenlappen, usch!

Ska dessutom ta bort stigaröret och byta till kran på tuben så det är inte så lockande att byta den varje gång då
#6 - 19 november 2005 15:30
<RETAS>

Det är svårt att ha det bekvämare än jag har det...

Jag ställer ut den utanför dörren och ringer ett samtal, efter nån dag står den där full och go :)

</RETAS>
#7 - 19 november 2005 21:09
Fusk!

Jaja, det är ju bra att nån har det bra iaf :(
*avundsjuk*
#8 - 19 november 2005 22:21
[QUOTE=oveb]<RETAS>

Jag ställer ut den utanför dörren och ringer ett samtal, efter nån dag står den där full och go :)

</RETAS>[/QUOTE]

Kan bara hålla med Oveb men min påfyllning e nummera gratis... =O)
#9 - 20 november 2005 00:52
[QUOTE=peterhaack]

Kan bara hålla med Oveb men min påfyllning e nummera gratis... =O)[/QUOTE]

Sa jag att min kostade nått :)
#10 - 20 november 2005 01:01
nope det gjorde du inte! vad jag skulle få det till att låta som är att, jag betalat innan MEN nu inte gör det, därav.. men nummera är min påfyllning gratis....Jag skrev inte.. men min påfyllning e gratis!
#11 - 20 november 2005 17:55
[QUOTE=Fredde_]Tumba skulle kunna funka men jag är tacksam för flera tips[/QUOTE]

Jag vet att det finns ett ställe i haninge som fyller tuber dom är dock några kronor dyrare. Tyvärr har jag ingen aning om vad dom heter eller var dom ligger.

Skicka ett medelande till peppito här på zoopet och fråga, han har varit där och fyllt sin tub nyligen.
#12 - 20 november 2005 18:21
[QUOTE=Fredde_]Såg precis till min förskräckelse att gasen börjar sina, hoppas jag klarar helgen..
Känns som jag har någon smygläcka nånstans, borde räckt lite längre än två månader.

Gärna så mycket söder som det går eftersom jag bor i Nynäshamn[/QUOTE]
Kolla om du hittar någon Prestobutik söder om stan alltså dom som sysslar med brandredskap.Jag själv fyller min 10kg:s tub hos dom i Järfälla. Typ 500 kr.
#13 - 20 november 2005 19:04
[QUOTE=oveb]<RETAS>

</RETAS>[/QUOTE]
har en 15 kg tub .kostar 236+moms att byta:p
mvh janne
#14 - 20 november 2005 19:33
[QUOTE=Fredde_]Såg precis till min förskräckelse att gasen börjar sina, hoppas jag klarar helgen..
.
Gärna så mycket söder som det går eftersom jag bor i Nynäshamn[/QUOTE]
Kollade och Presto finns i Nyköping om det kan vara nåt för dig. Ring dit och fråga
#15 - 20 november 2005 19:52
Nyköping blir lite väl långt söderut.. Är nog 11-12 mil enkel resa, ska kolla det där stället i Tumba imorrn. Jag tror att det ska finnas något i Haninge också.
#16 - 21 november 2005 16:29
[QUOTE=Fredde_]Nyköping blir lite väl långt söderut.. Är nog 11-12 mil enkel resa, ska kolla det där stället i Tumba imorrn. Jag tror att det ska finnas något i Haninge också.[/QUOTE]

Citat:

Ursprungligen postat av Fredde_

Tumba skulle kunna funka men jag är tacksam för flera tips

Jag vet att det finns ett ställe i haninge som fyller tuber dom är dock några kronor dyrare. Tyvärr har jag ingen aning om vad dom heter eller var dom ligger.

Skicka ett medelande till peppito här på zoopet och fråga, han har varit där och fyllt sin tub nyligen.

Stämmer ;-)
#17 - 21 november 2005 17:27

Kollade och Presto finns i Nyköping om det kan vara nåt för dig. Ring dit och fråga

Presto i Nyköping fyller inte själva, dom skickar iväg tuberna. Tror det var till Eskilstuna, men är inte säker. Iallafall tar det ett par dagar innan tuben är tillbaka.. Dom skulle ha 400 för att fylla en 6-kilos.
#18 - 21 november 2005 18:41
Då var det avklarat, Haninge Brandredskap blev det. 260 kr och det var väl överkommligt för 5kg. Det blev även en ny skruvventil och borttagning av sitgröret för ett par hundralappar..
#19 - 21 november 2005 18:44
[QUOTE=M.W]

Presto i Nyköping fyller inte själva, dom skickar iväg tuberna. Tror det var till Eskilstuna, men är inte säker. Iallafall tar det ett par dagar innan tuben är tillbaka.. Dom skulle ha 400 för att fylla en 6-kilos.[/QUOTE]
Tror det är Katrineholm
#20 - 21 november 2005 20:01
Joo det kan vara Katrineholm.

Annons