har en sån down period i akvaristiken just nu.
Allt var planerat in i detalj och då jag bor där jag bor så är utbudet hmmm inte som jag vill.
men kände att den sista insperationen dog med min senaste beställning av fisk.
Älskar mina akvarium och att få pyssla med dom men hittar inte rätt balans till mitt 240 kar.
Blir bara fel hur jag än försöker.
Vill ha botten, mitten och ytfisk.... alltså så dom går i lager som en ost och skink macka typ.
Vill dessutom ha mina botior kvar, enda fisken jag känner att jag trivs med.
Men sen då? hur jag än gör så blir det fel...... malawina äter växter och yngel som dom blev serverade sin sista måltid, pansarmalarna ska flytta till kampfiskkaret och malawina ska få ett nytt hem.
varför finns det ingen generator eller vad det heter där man skriver in akvarie storleken, önskemåls fisk och sen klickar man på slumpa eller ngt så får man ett färdig matchat förslag.
platy molly osv känns lite: been there done that och jag sätter inte yngel särskilt högt, visst är det kul om man lyckas men är inte det viktigaste.
har även svårt för små snabba saker som ger ett stressat intryck.
har 4 guldbarber som retar vannsinne på mej när dom far runt som små huliganer.... vill mao ha ett harmoniskt, färgrikt akvarium med växter och botior.
finns det ngn guru som kan väcka insperationen hos mej igen då det gäller mitt misslyckade 240 kar???