Val av fiskar

#1 - 2 juni 2014 19:32
Hej, tänker snart starta upp ett 150liters akvarium och funderar på vilka fiskar som passar. Fungerar det med guldfisk eller blir akvariet för litet?? Tar gärna emot alla förslag på fisk.
#2 - 2 juni 2014 21:36
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=54
Finns fisksök på sidan - avdelningar- fisk artbeskr-
#3 - 3 juni 2014 15:28
Amiss skrev:
Hej, tänker snart starta upp ett 150liters akvarium och funderar på vilka fiskar som passar. Fungerar det med guldfisk eller blir akvariet för litet?? Tar gärna emot alla förslag på fisk.
Hur tänker du inreda karet? Vissa arter har ett stort behov av skydd för att känna sig trygga och färga ut och ljuset kan också ha betydelse. Slöjstjärt ställer däremot inga större krav på inredningen men däremot på filtreringen, de är kraftiga fiskar och smutsar ner mycket och då bör man ha en effektiv biologisk filtrering för att hålla en bra vattenkvalité
.
#4 - 4 juni 2014 14:45
Tänkte inreda efter kraven för fiskarna jag skaffar, är mest orolig att jag skaffar fiskar som kräver större akvarium.
#5 - 4 juni 2014 17:14
Då tycker jag du ska satsa på ett par stim men mindre tetror...
#6 - 5 juni 2014 16:39
Tack för tipset :D Tycker själv att det även skulle vara kul att ha någon lite större fisk. Funderar därför på någon gurami, tror du de skulle passa med tetror??

Annons