<font face="Arial Black"></font id="Arial Black"><font color="red"></font id="red"><font size="3"></font id="size3">
Det finns en "fisk" som heter triops som blir 2-5 centimeter stor.
Den säljs som ÄGG på
http://www.claraelf.com , klicka på biologi så ser du en bild på två triops.
De kläcks efter 24 timmar i destillerat vatten.. men vad är nu detta för vattenlevande djur ?
Kan man ha dom i akvarium ? vad äter de ? hur gamla blir de och vilken sorts vatten gillar de ?
De ser så spännande ut att jag bara måste innhandla ett triops paket.
Dock vill man ju kunna sköta om dom på bästa sätt innan man kläcker de små rackarna.
Tacksam för ALL info om denna "fisk"
Hejsan
1, jag vet inte vad det är för djur emn , om man köper den på
www.coolstuff.se så står det på baksidan att Triops är från dinosariernas tid och att dem överlvede på grund av att alla sjöar torkade ut och när nästa våtperiod kom så kläcktes Triops.
2. Man kan ha dem akvarium, men om man köper då på Coolstuff.se så kan man köpa triops dlx för 199kr och då får man mat, ägg, näringspåsar, sand, termometer för att hålla temperatur, förstoringsglas, och akvarium, osså en fejkfosil. Jag vet iten vad de äter för någon slags mat emn på tionde dagen ´kan man typ ge dem, räker, fisk, morötter och annat. 3. De lever upp till 30-90 dagar och då har dem också fött nya ägg, och man ahr också ägg kvar. De gillar Destilerat vatten, dem ska inte ha ngt annat, då är det väldigt liten chans att de föds och överlever.
P.s jag har själv Triops så jag vet hur man gör...