Sarkasm, hur funkar det, är det den som kommer på att använda det först som får rätt och därmed kan bestämma vad som är sant? Eller vänds hela steken i och med det här stycket och det jag säger blir sant för tillfället tills du använder sarkasm igen?
Du har ju inte sagt att du såg dina slöjstjärtar simma ikapp fullt friska tetror och knipsa av dom i bästa piraya-stil, du har bara antytt det. Hur var det egentligen, pristellan som blev "avknipsad", såg du att den simmade omkring och visa alla tänkbara tecken på god hälsa när mördarslöjstjärten störtade fram som en raket genom vattnet och brutalt knipsade av den med sina... läppar?
Jag tror att du sett nånting, och sen dragit förhastade slusatser och sen fabricerat ihop ett sammanhang som ditt undermedvetna tyckte verkade logiskt, inget ovanligt fenomen, och jag förstår att det inte är så kul att få veta att man uppfattat nånting fel. Men du måste väl när du tänker efter inse det orimliga, det rör sig om en fisk som är formad som en klump, och har dubbla stjärtfenor, vilket inte bara innebär att de jämfört med andra fiskar simmar extremt långsamt, utan även att de har svårt att någorlunda väl bestämma vilken riktning de ska simma i när de simmar snabbt, dessutom har den inga tänder att knipsa med.
Sarkasm är en sak. rena oförskämdheter är en annan. Du har kommit med långt fler påståenden än jag, och får du kritik så kommer du med nya ogrundade påståenden.
Redogör för ditt baljexperiment ordentligt, eller tala om var du fått dessa uppgifter ifrån. Jag tvivlar nämligen på det du säger lika mycket som du verkar tvivla på mina ord.
Det är ju underligt att ingen annan har kommit med dessa uppgifter, eller att du kan påvisa varifrån du fått dem.
Jag anser att du har argumenterat in dig i ett hörn, och nu inte ser någon annan utväg än att attackera. Trist i sanning, och som sagt bra mycket oförskämdare än sarkasm.
Sen att du kommer med argument som att din kropp är för olik en slöjstjärts för att du ska kunna avgöra om den lider eller inte vid infrysning, är varken logiskt eller oförskämt, enbart patetiskt.
Att slöjstjärtar inte har anledning att uppleva kyla som ett lidande, är ett äkta kvasivetenskapligt argument för dina egna förvirrade teser om dem.
Du är vidare oförskämd till det yttersta när du anser att det jag sett är fabricerat av mitt undermedvetna. Det vet du noll och intet om!
Inte heller har jag varken antytt eller påstått att slöjstjärtarna "störtat fram som raketer", utan det är du som tror att dina argument får större tyngd om du framställer mig som löjlig eller okunnig.
Nå, vad har du själv för meriter i ämnet?
Är du ens bekant med vetenskaplig metodik?
Tillåt mig tvivla.