Hej!
Förra lördagen fyllde jag år och jag hade länge tjatat på min pojkvän att vi skulle köpa ett akvarium, eftersom att jag tyckte det skulle vara fint och trevligt med litet levande i vardagsrummet. Vi gick till den affären som vi visste var öppen denna lördag, STORT misstag! (Zoo-hörnan i Borås, inget att rekommendera) Den hjälp som vi fick där var ytterst minimal. Vi kollade på 26 liters akvarium (som vi senare också köpte, utan några varningar) och nu efteråt ångrar jag detta stoort. Han "hjälpte" oss med fiskar, 10 neontetror, 2 slöjsjärtar, en mal o 4 Black molly (vilket jag nu läst att slöjsjärt o molly ej passar ihop). Säljaren sade inget om detta och vi åkte hem. Under veckan har vi sett att mollysarna är på slöjsjärtarna o "biter" dom o nu har även slöjisarna fått vita pricksjukan. Efter att jag läst på forumet här ser jag att alla dessa fiskar även har det för trångt (ingen varning av säljaren). Ångrar att jag inte läste här innan. suck! Jag ska köpa ett större akvarium, jag lovar!
Någon som har bra förslag på lagom stort akvarium?