en sak till: han kan också snappa luft vid ytan om det finns nitrit i vattnet, små ancistrusar är ganska känsliga för nitrit, efter vad jag har hört. men eftersom du håller på att byta vatten så tror jag inte att nitriten är på en skadlig nivå.
Ja, vi tror också att han ändå reagerade kraftigt för nitrit.. men det konstiga som är, är att när han kom hem hit, hade han maraton runt glasväggarna hela dagen och kvällen typ, runt runt.. inte snabbt, men sakta runt runt iaf, och smakade på väggarna här och där.. andra dagen så fortfatte han typ lite, på kvällen tillbringade han lång tid på en av silikonlisterna, upp och ner och smaskade eller nåt..
Sen på kvällen gick han och lade sig bakom pumpen typ, satt där hela fredagen också, och på lördag morgon, då även tetrorna börjat hålla sig relativt högt upp vid ytan så vi började ana oråd och gjorde ett test, och det visade då över 0,3.. (0,3 - 0,8 nånstans)
Men på söndagen började han lite lite med att gå upp till ytan, men inte alls ofta, nån gång på hela kvällen typ..
Först igår kväll efter 30liters bytet osv, som han satte igång rejält och tog luft hela tiden..
Nu är han bättre igen, så kanske nitrithalten börjar gå ner.. känns svårt att få ner det, jag tycker inte det händer nåt, men det bör ju gå ner snart tycker jag..