de här karet ha gått lite mer en en månad tro ja.
cirkulationen är bra,de e ytrörelse.
byter ca 20-30% vatten ungefär varje vecka
malarna flyttade in för ca 2-3 veckor sedan.
540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor
de här karet ha gått lite mer en en månad tro ja.
cirkulationen är bra,de e ytrörelse.
byter ca 20-30% vatten ungefär varje vecka
malarna flyttade in för ca 2-3 veckor sedan.
Om du har en bra cirkulation i akvariet, dvs en bra rörelse på ytvattnet så tycker jag personligen att du inte borde ha problem med syresättningen. Om du nu inte har smockfullt med växter, då skulle möjligen problemet kunna uppstå på natten då växterna bryter ner syret, sannolikheten för detta är dock väldigt liten.
Vad har du för nitritvärde ? fast är det nitrit så står de ju inte vid ytan och "flämtar", i övrigt påminner fiskens beteende om när de har dåligt med syre.
Vad har du för ph ? tex om du har mycket amonium i vattnet och höjer ph över 7 och uppåt så ombildas ammoniumet snabbt till ammoniak.
Senast redigerad av Tors hammare; 29 April 2007, 12:02.
Kanske en korkad fråga från mig , men det är inte så att du har en heldel alger i ytvattenkanten som de vill komma åt ? minns nu att mina ancistrus tillockmed hade huvudet en bit ovanför vattenkanten för att komma åt de alger som var omständiga att komma åt pga kantglaslisten som täckglaset ligger på.
Senast redigerad av Tors hammare; 29 April 2007, 12:29.
Hehe,nä ja ha inga alger..Ja ha 2st småa som ligger på doppvärmaren alles vid ytan...hmm,vad är felet?Om de nu e nått fel.
Vet inte hur många individer du har men det är inte så att det är enda stället som de får vara ifred på? hur ser akvariet ut i övrigt med gömställen ock sådant ?
Kommentar