Jönköping med omnejd

#1 - 10 januari 2010 11:37
Hej

Jag undrar om det finns någon akvarieförening eller liknande forum i Jönköpingstrakten, själv bor jag i Mullsjö och har sedan en tid Malawi akvarium men skall idag (förhoppningsvis) införskaffa mig ett saltvattenkar och Zoopet är en mycket bra sida men att träffa likasinnade har andra fördelar. Undrar även om det finns någon som säljer innehåll samt tillbehör till saltvatten i min närhet, tacksam för tips.

//longman
#2 - 10 januari 2010 13:56
djurmagazinet har iaf ett saltvattenskar i butiken. tror de har koll på det där. Micke som jobbar med akvariumdelen är duktig och trevlig. prata med han. jag bor i jkpg och har bra kontakt med dom. har dock inte saltvattenskar.

de har en community på sin hemsida men den verkar inte vara så aktiv.
#3 - 10 januari 2010 20:00
Akvarieföreningen ( JAF) är nedlagd pga bristande intresse från de som satt i styrelsen.
Se http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=133045 för mera info

För att hålla sig till ämnet så vet jag ingen saltvattenhandlare i JKPG trakten. Det fanns en i Nässjö men jag tror de har stängt
#4 - 10 januari 2010 20:20
Hej
Tack för era svar. Har idag införskaffat ett akvarium, undrar om det finnd någon i min närhet som säljer ca 15 kg levande sten. Jag har pratat med dem på Djurmagasinet och de trodde fram till våren/sommaren men jag tycker det borde finnas andra handlare eller privata alternativ. Ser mycket framemot att starta upp karet, kanske lägger upp starten här.

//longman
#5 - 10 januari 2010 21:08
longman skrev:
Hej

Tack för era svar. Har idag införskaffat ett akvarium, undrar om det finnd någon i min närhet som säljer ca 15 kg levande sten. Jag har pratat med dem på Djurmagasinet och de trodde fram till våren/sommaren men jag tycker det borde finnas andra handlare eller privata alternativ. Ser mycket framemot att starta upp karet, kanske lägger upp starten här.

//longman

Ocean akvarium i Gemla utanför Växjö tror jag har levande sten hemma. Det är en sann hobbyist som har en liten butik i sin källare. Bara hans visningskar är värt bensinpengarna dit :)
www.oceanakvarium.se
#6 - 10 januari 2010 21:32
Tack, det var ett bra tips, skall kolla länken direkt.

//longman
#7 - 13 januari 2010 22:24
linköping har http://www.korallfisken.se/

här i gbg-området finns tre riktigt bra saltbutiker...
#8 - 14 januari 2010 18:08
Hej MR Vandal

tack för tipset, du har inte namnet på de 3 andra butikerna som du skriver om?

//Stefan
#9 - 8 februari 2010 16:52
longman: kungsbacka - Bioted Marin, Lerum - Ciklidhuset, Mölndal - Marinakvariet
Googla namnen så hittar du dem...
#10 - 8 februari 2010 19:17
Jag såg levande stenar på DM i Jönköping i helgen.

Annons