Akvarieförening i Jönköping?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozzro
    • August 2009
    • 23

    Akvarieförening i Jönköping?

    Jag är intresserad om det finns någon akvarieförening för Jönköpings borna fortfarande. Har funnits en men nu kan jag inte hitta någon info om den finns kvar.

    / Nicklas
  • Whistler84
    • November 2007
    • 850

    #2
    Jag tror jag såg någon broschyr om det hos Anders på Aqualife.
    Kolla in i hans butik så får du se, han bör veta om det fortfarande finns någon aktivitet.

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Den är saligen insomnad. Det stod på deras sajt i våras. Ni är även sajten insomnad. I alla fall senast jag tittade. Ricard var ordförande då och då. Kolla med honom kanske.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • ozzro
        • August 2009
        • 23

        #4
        Tack för det snabba svaret. Jag har skickat ett meddelande till Ricard så får vi se vad som händer.
        JAg tycker att det borde finnas underlag för att kunna driva det eftersom det finns så passmånga butiker i stan som det ändå gör. så det borde finnas många som har akvarium.

        Kommentar

        • Guest

          #5
          Ursprungligen postat av ozzro
          Tack för det snabba svaret. Jag har skickat ett meddelande till Ricard så får vi se vad som händer.
          JAg tycker att det borde finnas underlag för att kunna driva det eftersom det finns så passmånga butiker i stan som det ändå gör. så det borde finnas många som har akvarium.
          Kanske om nåt år...Vi beslutade för att lägga ner föreningen i julas då det inte fanns någon riktig eldsjäl som ville driva föreningen. Sen var vi också max 10-15st medlemmar och 5-6st som alltid ställde på att göra utflykter till akvariebutiker alla andra var medlemmar för rabatterna

          Men jag ställer gärna på att återuppliva JAF igen

          Kommentar

          • Don Kiwin
            • April 2007
            • 114

            #6
            Ursprungligen postat av Lutt

            Men jag ställer gärna på att återuppliva JAF igen

            +1

            Håller med dig Lutt. Problemet var väl på vilken nivå föreningen skulle hållas på.

            Kommentar

            • ozzro
              • August 2009
              • 23

              #7
              Jag är med också på att åter liva föreningen. Det borde inte vara så svårt att få fler medlemmar. om man bara marknadsför det ordentligt så borde det gå.

              Kommentar

              • Don Kiwin
                • April 2007
                • 114

                #8
                Ursprungligen postat av ozzro
                Jag är med också på att åter liva föreningen. Det borde inte vara så svårt att få fler medlemmar. om man bara marknadsför det ordentligt så borde det gå.
                Nja, det försöktes att marknadsföra JAF. Posters hos djuraffärerna runt om i stan, medverkan vid något akvarieevenemang på DM.
                Det hela gav väl några nya medlemmar.

                Det svåra är att kunna ge en medlem något i tillbaka för att h*n är medlem. Försök till "shoppingresor gjordes men det var som lutt skriver ovan bara de närmast sörjande som var intresserade när det väl gällde.

                Det går inte att två eller tre personer driver det hela. Är samtidigt inte så kul att engagera sig 100% och inte få någon respons tillbaka från medlemmarna.

                Kommentar

                • ozzro
                  • August 2009
                  • 23

                  #9
                  Jag vet hur det är med att man vill ha fedback av det man gör (är tränare). Så jag kan förstå att man la ner om det var så svalt intresse.

                  När ni känner er mogna för ett nytt försök så är jag med.

                  / Nicklas

                  Kommentar

                  • Don Kiwin
                    • April 2007
                    • 114

                    #10
                    Vi får väl göra ett försök med en "zoopet förening" annars.
                    Något i stil med http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=36806

                    Kommentar

                    • ozzro
                      • August 2009
                      • 23

                      #11
                      Man kanske skulle starta så och se om vi kan få större intresse på det sättet.

                      Kommentar

                      • Ricard
                        • April 2004
                        • 138

                        #12
                        Det låter väl som en jättebra idé. Hör av er när ni drar igång!

                        Mvh
                        Ricard Hulteke
                        ordförande "då och då"

                        Kommentar

                        • draft
                          • December 2009
                          • 86

                          #13
                          Vilka butiker är "bäst" i Jkpg då? Är själv inte från stan utan har ~45 min körning dit, från Tranås. Vår lokala handlare klappade igen nu i årsskiftet och en hund/katt-butik har tagit in lite fisk men ganska begränsat sortiment än så länge och inga roliga priser...

                          Har bara varit på Zoopermarket i Solås och på Geckozoo inne i stan. Vill även minnas att det fanns/finns nån liten affär på A6 men det var ju ett tag sedan...

                          Kikade även lite på nätet och hittade att Djurmagasinet ligger ganska nära Zoopermarket så blir en sväng dit snart

                          Kommentar

                          • Don Kiwin
                            • April 2007
                            • 114

                            #14
                            Ursprungligen postat av draft
                            Vilka butiker är "bäst" i Jkpg då? Är själv inte från stan utan har ~45 min körning dit, från Tranås. Vår lokala handlare klappade igen nu i årsskiftet och en hund/katt-butik har tagit in lite fisk men ganska begränsat sortiment än så länge och inga roliga priser...

                            Har bara varit på Zoopermarket i Solås och på Geckozoo inne i stan. Vill även minnas att det fanns/finns nån liten affär på A6 men det var ju ett tag sedan...

                            Kikade även lite på nätet och hittade att Djurmagasinet ligger ganska nära Zoopermarket så blir en sväng dit snart
                            Djurmagazinet har väl störst utbud.
                            Prismässigt ligger väl DM och Zoopermarket (RILO) ganska lika.
                            Gecko var länge sen jag var hos så jag kan inte säga hur det är där numera.
                            Sen ligger ZooArken mitt emot ICA Maxi, har inte världen största akvarieavdelning
                            A6 är ganska likvärdig ZooArken.

                            Är det affären vid Hemköp/Åhlenshuset som stängt? I så fall har A6 och Zooarken ganska lika utbud.
                            Senast redigerad av Don Kiwin; 12 January 2010, 21:11.

                            Kommentar

                            • draft
                              • December 2009
                              • 86

                              #15
                              Ursprungligen postat av Don Kiwin
                              Djurmagazinet har väl störst utbud.
                              Prismässigt ligger väl DM och Zoopermarket (RILO) ganska lika.
                              Gecko var länge sen jag var hos så jag kan inte säga hur det är där numera.
                              Sen ligger ZooArken mitt emot ICA Maxi, har inte världen största akvarieavdelning
                              A6 är ganska likvärdig ZooArken.

                              Är det affären vid Hemköp/Åhlenshuset som stängt? I så fall har A6 och Zooarken ganska lika utbud.
                              Ah, gott, då blir det Djurmagasinet snart!

                              Ja, vill minnas att det låg en liten affär inne på A6, brevid en matvarubutik men har ingen aning om hur det ligger till med den saken idag.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...