Jenny054 skrev:Smällare är redan förbjudna faktiskt!
Sen så stödjer jag inte detta.
Visst det är jättesynd om hundarna osv osv..
Själv har jag vuxit upp med hundar och aldrig haft en som varit skotträdd.
(Har börjat träna mina i tid.. )
Må låta korkat, men jag anser att raketer på nyårsafton hör hemma! ^
Det är ett mycket vackert skådespel och fira in nya året på!
Konstigt att det inte var några rabalder när Vattenfestivalen i Sthlm drog igång sina raketer?!
Katharina skrev:Nej, men sen tog man bort hela vattenfestivalen.. Vet du att folk som bor på Djurgården bråkar om att Grönan för liv på sommarn!!! Helt sjukt.
Ge alla svenskar en egen öde ö så kanske de kan sluta att gnälla någon gång!!!
Fanbyalperna skrev:Jag tyckte det var bedrövligt med alla smällare på nyårsafton och alla fyllerister som skulle smälla. Man tordes ju inte ha ett fönster öppet.
Nu skall vi inte skylla på barn och ungdom för det är fulla vuxna som är värst.
Pga dem tycker jag att smällarna skall bort. Säg nu inte att det är ett fåtal för det är det inte.
Guy Palm skrev:Så var det dags igen, c:a två år mellan varje tråd.
1) = http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=52727
2) = http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=82328
hgs skrev:Hej jo jag har läst era insändare här på forummet och undrar är det någon här som har en skott rädd hund och vet vilket jävla jobb det är när det skall firas nyår 3månader varje år.Och då mitt i nätterna.Eller efter efter skolans slut på dagen.Jag stödjer inte heller ett total stopp men en försäljnings begränsning så folk kan gå ut ta tunnel banan till jobbet utan att riskera att få en raket i huvudet ,Eller undoms gäng som skjuter raketer på varandra och skrämmer både folk och fä.Eller att dom får bryta en fotbolls match bara för att spelarna blir beskjutna med raketer.Detta har gått åt helvete för långt nyår i all ära men inte terror.Det är nog bara att välja är jag rädd.Och sedan denna totala brist på empati är skrämmande tänk er själva komma från ett krigs herjat land och vara rädd flera månader om året för detta usch.
hgs skrev:Hej jo jag undrar om du verkligen är införstådd med problemet.Har du läst insändarna i tidningarna.Eller sätt på tv.Fotbolls match avbryts publiken skjuter raketer mot spelarna.Stängd tunnel bana undoms gäng skjuter raketer mot resenärer med vilka skador som följd.Eller invadrare som kommer från kriget efter raket beskjutning och en del har truama efter det här säg inte att dom gnäller.Det räcker med att dom skjuter på varandra och jag tror inte att bomb tillverkningen skulle bli större än den är nu,DET finns europeiska länder där raket försäljning till allmänheten är stoppad.
Och en del hundraser är lite känsligare än andra,skall vi då behöva droga våra djur bara för att tillfreds ställa deras nöje nä du den går inte en sund hund ägare på.
hgs skrev:Nej det är det inte.bara några isolerade händelser och säga att folk är elaka bara för att dom inte har möjlighet att resa bort under 3månader varje år är bara löjligt och outbildat att dom tog bort vatten festivalen var inte bara för fyrverkeriernas skull det var många andra faktorer som spelade en större roll ned skräpning fylla rån och våldtäkter bland annat.Och jag är inte för ett total stopp utan en begränsning.
JojjeN skrev:Det kommer bara bli folk som beställer från utlandet och halva svrige hamnar i fängelse, förbud är inte den bästa utvägen utvägen, snarare den sämsta med flerst konsekvenser.
Invandrare väljer själva att komma till sverige, dom får ta våra traditioner. Raketer på en fotbollsmatch och på tunnelbanor har inget med nyår att göra, det köps likväl på sommaren från utlandet, hur btror du annars dom får tag i raketer 3 månader innan nyår?