Hej!
Är det någon här som provat BTN´s tips till filter? ,dvs filtermassa i kuber bakom bakgrunden ?
bluefame skrev:Hej!
Är det någon här som provat BTN´s tips till filter? ,dvs filtermassa i kuber bakom bakgrunden ?
aneta skrev:Får man fråga här vad hade ni rekommenderat för pumpkapacitet till ett 325L med btn woodrock? Jag tänkte också använda ett ytterfilter Fluval 405.
VisualDarkness skrev:Allt beror på hur upplägget ser ut och vad man kör för "stil" på sin akvaristik. :)
Med tanke på att man inte kan forcera vattenströmmen genom en bakgrund så bör man inte ha en allt för stark pump, det som händer om du har för stark pump är att vattnet inte hinner genom filtermattan och du suger torrt där pumpen sitter! Jag skulle lägga mig runt 1000L/tim och ta den här pumpen;) http://www.pwss.nu/product.php?productid=2411&cat=286&page=1 har du fiskar som kräver högra cirkulation så kan sätta en streampump i karet!aneta skrev:Får man fråga här vad hade ni rekommenderat för pumpkapacitet till ett 325L med btn woodrock? Jag tänkte också använda ett ytterfilter Fluval 405.