Ja, klart jag vill se karet, länka till trådarna så skall de lusläsas i ett par dagar ;) :D
Angående pris så vet jag inte riktigt, men om volymen blir lite mer rejäl jämfört med mitt 160 L som jag har nu, och på så sätt öppnar upp för nya fiskar ex. discus och annat som vill ha lite större så kan det ju få kosta lite grann om det räcker länge så att säga. Sen är ju akvariesjukan som så att man hela tiden får ett växande begär för större kar.
Men som sagt ett kar med yttermåtten ex. 130x60x60, blir ju: 468 L - några liter beroende på hur tjock glaset behöver vara...
Så jaa du, ska kolla lite efter armaturer, satsar nog på T5 till det karet, 4 rör i en eller två ramper?
Ett ordentligt ytterfilter, Eheim kanske? Värmare i filter eller i karet? Bakgrund blir nog äntligen en BTN, men troligtvis slimline då jag vill behålla volymen som jag har att leka med inredningen.
Ett diffust svar, men kortfattat så är det kanske inte så tokigt ändå med ett rejält kvalitétsbyggt specialbyggt kar för runt 5.000 i alla fall, men sen ska det fraktas från var det nu byggs?
Nicke