[QUOTE=PatrikS]För det första antar jag att du gör dina vattenbyten i mörkret?[/QUOTE]

Nej det har jag faktiskt inte gjort hittills eftersom jag aldrig hört talas om det. Lärde mig det så sent som för ett par veckor sen, så jag gjorde mitt första vattenbyte i mörkret i mitt Asien-kar för nån vecka sen.

[QUOTE=PatrikS]Barr brukar säga att alger är "early colonisators", dvs. de erövrar först, och växterna kommer sedan, när förhållanden väl stabiliserats sig. Han drar en parallel till en nyplöjd åker: vad kommer först på den, ogräs (alger) eller träd/buskar (växter)? Det kan vara på det sättet även hos dig: med medicineringen fick du börja om från scratch. Kommer du ihåg vad du gjorde precis då?
- Körde du med PMDD direkt?[/QUOTE]

Jag körde med KNO3 och TMG för att testet visade för höga fosfathalter.

[QUOTE=PatrikS]- Hade du mycket växter?[/QUOTE]

Hade ganska mycket vallisneria som hade växt som ogräs innan plus en del andra växter. Men vallisnerian var de första som bokstavligen rasade under medicineringen.

[QUOTE=PatrikS]- Bytte du vatten i mörkret?

Körde du med pmdd från början så kan filtrering över aktivt kol ha tagit bort en del från den pmdd som du tillsatt.[/QUOTE]

Precis efter medicineringen bytte jag 50% av vattnet och började tillsätta Denitrol. Öppnade även filtret och tillsatte JBL:s Filter Starter. Och veckorna efter fortsatte jag med stora vattenbyten samtidigt som jag tillsatte KNO3 och TMG. När vattenbyten inte hjälpte filtrerade jag ett par veckor över aktivt kol, men fortsatte med att tillsätta näring under tiden.

Sen för drygt 2 veckor sen började jag med både KNO3, KH2PO4 och TMG.